بنزین باید ۲۰ هزار تومان شود

© Sputnik / Siavash Sobhgahi بنزین باید ۲۰ هزار تومان شود
بنزین باید ۲۰ هزار تومان شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در مورد برجام نظری ندارم اما FATF را قبول دارم، گفت: بنده معتقدم که بنزین را باید به قیمت بازار آزاد یعنی ۲۰ هزار تومان بدهند اما به هر ایرانی چندین لیتر سهمیه بدهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، در مجمع اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان «تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد، گفت: قدم اول برای ایستادن جلوی رانت، فساد، رشوه و قاچاق این است که FATF‌ داخلی داشته باشیم.

افشاگری درباره فروش بنزین ۳ هزار تومانی ایرانی به خارجی‌ها به قیمت۵۰۰ تومان!  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
افشاگری درباره فروش بنزین ۳ هزار تومانی ایرانی به خارجی‌ها به قیمت۵۰۰ تومان!

وی در ادامه گفت: FATF خارجی به ما گفت که در کشور پولشویی داریم و راست هم می گفت، به شخصه معتقدم که اگر سازوکار FATF را اجرا می کردیم هزاران میلیارد اختلاس صورت نمی گرفت. FATF ساختاری شبیه فیفا دارد و اساسا نمی توانیم آن را اجرا نکنیم. پس دو راه داریم یا اینکه FATF داخلی و مطابق با استانداردهای خارجی داشته باشیم و یا اینکه سازوکارهای FATF خارجی را بپذیریم.

نایب رئیس دهمین دوره و نماینده مردم تبریز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در توضیح برنامه انتخاباتی خود برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: من معتقد به بازار آزاد و اخذ مالیات از مردم هستم. به نظرم باید سازوکاری تعیین شود که براساس کد ملی، کد پستی و... واحدهای مالیاتی تشکیل دهیم و آن را به بانک ها متصل کنیم. آنگاه لازم نیست دنبال مفسد بگردیم چرا که هر پولی که جابه جا شود رصد می شود. معتقدم که شفافیت چرخه مالی باید مشخص شود و به طور همزمان دولت موظف است کسری بودجه خود را جبران کند.

وی در بخش دوم سخنرانی در خصوص ماجرای آبان ۹۸ و افزایش قیمت بنزین گفت: بنده معتقدم که بنزین را باید به قیمت بازار آزاد یعنی ۲۰ هزار تومان بدهند اما به هر ایرانی چندین لیتر سهمیه بدهند. اگر آن شهروند بنزین اش را مصرف کرد که کرد اما نکرد بتواند بنزین اش را در بازار آزاد بفروشد. فرض کنید یک فرد روستایی ماهی ۲۰ لیتر بنزین داشته باشد. می تواند بنزین اش را به قیمت ۲۰ هزار تومان یعنی ۴۰۰ هزار تومان بفروشد و اگر خانواده ای ۵ نفره داشته باشد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گیرش می آید. ما با روشی که در آبان ۹۸ اتخاذ کردیم فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمندتر کردیم. به همین خاطر مردم برای اعتراض به خیابان ها آمدند.

پزشکیان در خصوص یارانه ها گفت: اگر یارانه ها حذف شود و بازار آزاد شود و سوبسیدها به دهک های پایین تعلق گیرد مشکلات اقتصادی حل خواهد شد. مسئله اداره کشور شبیه فوتبال و مربی خوبی مثل کی روش، مثلا ما می دانیم که تاثیرگذاری فلان مربی از دیگری بالاتر است یا کسی موفق تر است که نتیجه مناسب تری گرفته است. اگر هر کسی هم اکنون به شما نسخه ای برای بورس ارائه کند حرف بی خود گفته است. برنامه ام پیدا کردن کارشناسان خوب برای مشکلات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала