پیشنهاد روسیه درباره صادرات گاز مایع به پاکستان + جزئیات

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر Завод по производству сжиженного природного газа «Ямал СПГ» в Ямало-Ненецком автономном округе
Завод по производству сжиженного природного газа «Ямал СПГ» в Ямало-Ненецком автономном округе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو صادرات گاز طبیعی مایع را به پاکستان پیشنهاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف پس از گفتگو با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی گفت: "چندی پیش علاقه متقابلی در زمینه صادرات گاز مایع روسیه توسط  شرکت های گازپروم ، روس نفت و نواتک وجود داشت. پیشنهادات مناسبی ارائه شده  و ما در انتظار از طرف واکنش شرکای پاکستانی خود هستیم".

 Катар готовит конкурентам сюрприз - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
آغاز بزرگترین پروژه تولید گاز مایع در قطر

وزیر خارجه روسیه افزود سایر چشم اندازهای همکاری روسیه و پاکستان در زمینه انرژی از جمله پروژه خط لوله گاز شمال- جنوب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاوروف گفت: "ما یک توافق نامه بین دولتی مربوط به سال 2015 داریم ، اکنون برخی از موارد در حال روشن شدن است که بخشی از پروتکل این توافق نامه خواهد شد" .

قرار است خط لوله شمال و جنوب پایانه های دریافت گاز مایع در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان را با لاهور در شمال متصل کند. طول آن 1.1 هزار کیلومتر و ظرفیت آن تا 12.4 میلیارد مترمکعب گاز در سال خواهد بود. این پروژه توسط شرکت روسی RT - Global Resources  که بخشی از شرکت دولتی روس تک است ، اجرا  می شود.

پاکستان به دلیل تحریم های آمریکا، در تأمین گاز از ایران با مشکل روبرو است و در صورت نبود خط لوله انتقال گاز ، واردات گاز مایع تنها گزینه برای دستیابی به سوخت باقی می ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала