لاوروف: اروپا می تواند در اتحادیه اوراسیا مشارکت داشته باشد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: اروپا می تواند در اتحادیه اوراسیا مشارکت داشته باشد
لاوروف: اروپا می تواند در اتحادیه اوراسیا مشارکت داشته باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: فضا برای اتحادیه اروپا برای مشارکت و همکاری در اتحادیه اوراسیا وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه پاکستانی نیوز اینترنشنال گفت: اگر بروکسل علاقه ای در مشارکت در اتحادیه بزرگ اوراسیا داشته باشد، این همکاری برای اتحادیه اروپا آزاد است.

امضای تفاهم نامه تاسیس کنسرسیوم صادرات به اوراسیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
امضای تفاهم نامه تاسیس کنسرسیوم صادرات به اوراسیا

وی افزود: ابتکار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، برای تشکیل یک مشارکت بزرگ در اتحادیه اوراسیا، در حال پیشبرد برنامه است.
لاوروف تأکید کرد: شرکت در اتحادیه اوراسیا برای همه کشورهای قاره از جمله اعضای انجمن جنوب ملل آسیا (ASEAN)، سازمان همکاری شانگهای (SCO)، اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و همچنین در صورت علاقه اتحادیه اروپا آزاد است.

به گفته وی، اجرای سیستماتیک این ابتکار نه تنها باعث تقویت پیوند مثبت و افزایش رقابت همه شرکت کنندگان می شود، بلکه به زمینه ای برای ایجاد فضای قاره صلح و ثبات تبدیل می شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرد: روسیه علاقه مند است به دلیل وجود منافع مشترک، همکاری با پاکستان، هند و دیگر شرکای اوراسیا را برای تأمین امنیت و بهبود کیفیت زندگی مردم کشورهای ما ایجاد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала