معاون گمرک ایران: ۲ هزار خودروی قاچاق کشف شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / معاون گمرک ایران: ۲ هزار خودروی قاچاق کشف شد
معاون گمرک ایران: ۲ هزار خودروی قاچاق کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اذعان کرد: در دو سال گذشته، اطلاعات مربوط به خودرو‌های گذر موقت در بستر سامانه جامع تجارت؛ سیستمی شده است و اطلاعات افرادی که خودروی خود را تحت عنوان گذر موقت وارد کشور می ‌کنند حتماً در سامانه ثبت می ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، اظهار داشت: گمرک به پلیس راهور در مورد خودرو‌های گذر موقت، نامه ارسال می ‌کند و بر اساس آن از طریق سیستم برای این خودرو‌ها پلاک صادر می ‌شود و این اطلاعات در اختیار آن سازمان ‌ها قرار می ‌گیرد.

زمزمه های آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
زمزمه های آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۰

وی اضافه کرد: گمرک در موعد مقرر این خودرو‌ها را بررسی می ‌کند و اگر در زمان مقرر، خودرو تحویل گمرک نشود بلافاصله آن را به عنوان خودروی قاچاق به سازمان ‌های مربوط گزارش می‌ کند و پرونده‌ های متعددی هم در این باره تشکیل شده است.

ارونقی گفت: پلیس ناجا می ‌تواند به همه اطلاعاتی که در مبدأ برای خودرو‌های ترانزیتی وارد سیستم می‌ شود، دسترسی داشته باشد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: پلیس امنیت اقتصادی در کنار گمرک حضور دارد و همه دسترسی‌ هایی که گمرک در خصوص سیستم دارد در اختیار پلیس امنیت اقتصادی است.

ارونقی اضافه کرد: در خصوص شناسه کالا هم تکالیف خود را به صورت کامل اجرا کردیم و مستندات آن موجود است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا هم گفت: در فرآیند ورود کالا، حمل و نقل کالا، توزیع و انبار کالا نیاز داریم که به صورت سیستمی و برخط، کنترل داشته باشیم تا از زمان ورود و خروج خودرو‌های ترانزیتی آگاه شویم.

سرهنگ جلال امینی افزود: بیش از دو هزار دستگاه خودرو با ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد را کشف کردیم و ۳۲۶ فقره پرونده تشکیل دادیم.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا نیز با اشاره به فرایند شماره گذاری خودرو‌های وارداتی گفت: ابتدا باید مدارک و اسناد گمرکی خودرو‌ها ارائه پس از آن؛ اصالت خودرو و سپس هویت مالک، احراز و پس از آن، شماره گذاری شود.

سرهنگ محمدعلی زارع افزود: خودرو‌هایی که پلاک می ‌شوند، مستندات قانونی دارند و مدارک آن‌ها در سامانه پلیس راهور وجود دارد.

وی اضافه کرد: فرایندی که خودرو‌ها برای شماره گذاری و پلاک طی کردند کاملاً محرز و مشخص است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала