اقتصاد چین تا سال ۲۰۳۵ از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت

© AP Photo / Aaron Favilaاقتصاد چین تا سال ۲۰۳۵ از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت
اقتصاد چین تا سال  ۲۰۳۵ از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
یکی از اقتصاددان "بَنک آو آمریکا"، بزرگترین بانک آمریکا می‌گوید اقتصاد چین شانس خوبی دارد که تا سال ۲۰۳۵ دو برابر شده و در این مسیر با عبور از اقتصاد آمریکا به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، هلن کیائو، رئیس بخش اقتصاد آسیا در دپارتمان تحقیقات بین‌الملل بَنک آو آمریکا گفت: برخی اقدامات اصلاحی به اقتصاد چین کمک خواهد کرد که به این هدف دست یابد.

شی جین پینگ از پیروزی بر فقر در چین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
شی جین پینگ از پیروزی بر فقر در چین خبر داد

کیائو اضافه کرد: علاوه بر دو برابر شدن سایز اقتصاد چین، اقتصاد این کشور در سال مالی ۲۰۲۷-۲۰۲۸ از اقتصاد آمریکا جلو خواهد زد و بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد.

پیش از این رئیس‌جمهور چین، شی‌جینپینگ در ماه نوامبر اعلام کرده بود امکان این وجود دارد که تا سال ۲۰۳۵ سرانه درآمد از ملی از تولید ناخالص داخلی را دو برابر کنیم.

کیائو می‌گوید: دو برابر شدن تولید ناخالص داخلی چین نیازمند این است که در ۱۵ سال آینده اقتصاد این کشور به طور میانگین ۴.۷ درصد رشد داشته باشد. ما معتقدیم که چین می‌تواند به این هدف دست پیدا کند.

یاداور می شود بَنک آو اَمِریکا به انگلیسی: (Bank of America) شرکت خدمات مالی و  بانکداری آمریکایی و چندملیتی است، که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین بانک ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала