1 میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران در مرحله اول پرداخت خواهد شد

© Sputnik / Pouya Mamaghani 1 میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران در مرحله اول پرداخت خواهد شد
1 میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران در مرحله اول پرداخت خواهد شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
رییس بانک مرکزی ایران اعلام کرد که در مرحله اول یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران به صورت نقدی به حساب بانک های ایرانی واریز می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع مالی ایران، اظهار کرد: در دیدار با سفیر کره جنوبی تاکید کردیم که چگونه ایران باید از منابع‌اش استفاده کند، حالا اینکه کره‌ای ها با هرکسی می‌خواهند مذاکره کنند.

توافق ایران و کره جنوبی در خصوص دارایی‌های ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
توافق ایران و کره جنوبی در خصوص دارایی‌های ایران

وی ادامه داد: منابع متعلق به بانک مرکزی است و بانک مرکزی این حق را دارد که اقدام حقوقی کند. خسارت زیادی از این بابت به جمهوری اسلامی وارد شده است. کره‌ای ها خودشان درخواست کردند و آمدند صحبت کردند که می‌خواهند منابع ایران را پرداخت کنند و ما هم راه پرداخت را به آنها نشان دادیم.

همتی افزود: پولی که بانک مرکزی در کره جنوبی دارد ۷ میلیارد دلار است و قرار شد پرداخت شود. اجازه بدهیم طبق توافق با کره جنوبی جلو برویم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود حداقل پرداختی کره در مرحله اول یک میلیارد دلار است آیا این خبر صحت دارد گفت: بله، حداقل یک میلیارد دلار است. ما مذاکرات گسترده‌ای را با عراق، عمان، کره جنوبی و ژاپن شروع کردیم و فضا خیلی بهتر شده است و به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала