سازمان ملل درمورد خطر جهانی کمبود غذا به دلیل کرونا هشدار داد

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل درمورد خطر جهانی کمبود غذا به دلیل کرونا هشدار داد
سازمان ملل درمورد خطر جهانی کمبود غذا به دلیل کرونا هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
نماینده ویژه سازمان ملل در امور کشورهای آفریقایی خاطرنشان کرد: وضعیت خشکسالی جدی پیش بینی شده وضعیت کشورهایی مانند کنیا، سومالی و اتیوپی که با افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی و کمبود مواد غذایی روبرو هستند وخیم تر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اگنس کالیباتا فرستاده ویژه سازمان ملل برای اجلاس سیستم های غذایی ۲۰۲۱، به روزنامه گاردین گفت: کشورهای فقیر حتی در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا در معرض خطر بیشتری برای مواجهه با بحران غذایی قرار دارند.

واکنش سازمان ملل متحد به کارایی بالای واکسن اسپوتنیک وی
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
واکنش سازمان ملل متحد به کارایی بالای واکسن اسپوتنیک وی

سیستم های غذایی به دلیل کووید-۱۹ کوچک شده اند؛ غذا گران شده و در بعضی جاها برای مردم غیرقابل دسترس شده است. موضوع غذا امسال حادتر از سال گذشته است.

کالیباتا با بیان اینکه ضربه اصلی به بازارها وارد شد خاطرنشان کرد: به دلیل استقرار وضعیت قرنطینه، بازارهای مواد غذایی بسته شدند که منجر به وخامت اوضاع کشاورزان شد.

به نظر وی، سال گذشته سیستم های غذایی قادر به مقاومت در برابر فشارها بودند: دولتها توصیه های سازمان ملل را در مورد غیر قابل قبول بودن بستن مرزها یا تعیین تعرفه ها در نظر گرفتند، برداشت های خوبی جمع آوری شد.

با این حال، در طول یک سال گذشته، مردم منابع خود را به صورت غذا، منابع مالی، کمک از بستگان خود به پایان رسانده اند و اکنون آنها به تنهایی و بدون حمایت با بحران روبرو خواهند شد.

گاردین در پایان سخنان کالیباتا نوشت: امسال، به دلیل رکود اقتصادی، با تهدیدهای جدی تری روبرو هستیم. این اتفاق در همه جای دنیا، در همه جا رخ می دهد.

سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد گزارشی را در ژوئیه سال ۲۰۲۰ منتشر کردند که در آن نام ۲۷ کشور در معرض خطر بحران غذایی احتمالی به دلیل کووید-۱۹ ذکر شده است.

به گفته کارشناسان بین المللی، اولین علائم بحران جهانی غذا ممکن است طی ۲۰ سال ظاهر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала