جزئیاتی از پروژه گازی رقیب روسیه برای سلطه بر جهان

© AP Photo / Vahid Salemiجزئیاتی از پروژه گازی رقیب روسیه برای سلطه بر جهان
جزئیاتی از پروژه گازی رقیب روسیه برای سلطه بر جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
قطر، صادرکننده اصلی گاز مایع در جهان (LNG) و رقیب روسیه در بازار انرژی، یک پروژه بزرگ برای افزایش تولید گاز جهت صادرات به اروپا را طراحی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، پروژه جدید گازی به قطر این امکان را می دهد به سلطه جهانی در تأمین این نوع سوخت تبدیل شود.

 Катар готовит конкурентам сюрприз - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
آغاز بزرگترین پروژه تولید گاز مایع در قطر

در دهه گذشته، تولید LNG در ایالات متحده آمریکا، استرالیا و سایر کشورها رشد کرده است، در حالی که قطر ظرفیت خود را افزایش نداده است. اکنون این کشور پادشاهی قرار است بزرگترین پروژه گسترش LNG جهان را برای حفظ مقام نخست خود در این صنعت ادامه دهد. سرمایه گذاری فقط در کارهای ساختمانی این پروژه حدود 13 میلیارد دلار خواهد بود. پیش بینی می شود هزینه کل این پروژه تقریباً 29 میلیارد دلار باشد.

قطر قصد دارد ظرفیت تولید را 43 درصد افزایش دهد. اگر اکنون قطر به طور متوسط ​​حدود 77 میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال تولید می کند، پس از گسترش این پروژه، این رقم به 110 میلیون خواهد رسید. بخشی از حجم گاز تولید شده به اروپا، که بازار اصلی مواد اولیه روسیه است، اختصاص یافته شده است. پیش بینی می شود که اولین گاز این پروژه بزرگ در سه ماهه چهارم سال 2025 تولید شود. قطر در نظر دارد تا سال 2027 این پروژه را به طور کامل تکمیل کند. قطر در همان تاریخ قصد دارد تولید LNG را به 126 میلیون تن در سال برساند.

سال گذشته، قطر 5/26 درصد از کل گاز مایع در جهان را تولید نمود. استرالیا کمی کمتر (تقریباً 26 درصد) در رده دوم قرار گرفت و پس از آن ایالات متحده (14.7 درصد) قرار گرفت. براساس اطلاعات بلومبرگ، روسیه با کمتر از 10 درصد در مکان چهارم قرار گرفت.

شرکت دولتی نفت قطر Qatar Petroleum از اتخاذ تصمیم مربوط به توسعه بزرگترین پروژه جهانی برای تولید گاز مایع خبر داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала