رکورد کمترین درآمد پالایشگاه‌های نفت آمریکا

© Fotolia / Lovegtr35پالایشگاه
پالایشگاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پالایشگاه‌های آمریکا کمترین درآمد را در سه ماهه پایانی2020 داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، پالایشگاه‌های مستقل آمریکا 1.51 دلار در هر سهم در فصل پاییز ضرر کرده‌اند در حالی که این رقم در سه ماهه سوم 2020 برابر با 1.06 دلار بوده است. پالایشگاه‌ها در حال حاضر با 80 درصد از ظرفیت خود یعنی حدود دو میلیون بشکه کمتر از همین زمان در سال گذشته میلادی فعالیت می‌کنند.

پالایشگاه‌های آمریکا کمترین درآمد را در سه ماهه پایانی2020 داشتند که نشان‌دهنده فشار افزایش قیمت نفت خام، تقاضای پایین به خاطر محدودیت های سفر طی بحران کرونا و هزینه های بالاتر فعالیت‌های پالایشگاهی است.

هدف از تولید اورانیوم فلزی جایگزینی سوخت جدید به جای سیلی سات است  - اسپوتنیک ایران
هدف از تولید اورانیوم فلزی جایگزینی "سوخت جدید" به جای "سیلی سات" است

پالایشگاه‌های مستقل آمریکا از جمله ماراتون پترولیوم، والرو انرژی و فیلیپس 66 در سه ماهه چهارم 2020 شاهد تقاضای نامتوازن به خاطر اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان بودند.

شاخص قیمت نفت خام بیش از 20 درصد در سه ماهه پایانی 2020 افزایش یافت که باعث شد حاشیه سوددهی پالایشگاه‌های آمریکا تا کمتر از 10 دلار در هر بشکه به طور متوسط پایین بیاید. محدودیت‌های کرونایی هم باعث شد سفر در جاده‌های آمریکا 11 درصد در ماه نوامبر نسبت به سال قبل از آن کاهش یابد. میزان رفت و آمد در جاده های آمریکا 9 درصد در اکتبر پایین آمده بود.

حاشیه سود پالایشگاهی در آمریکا در فصل تعطیلات بهبود یافت و به حدود 12.5 دلار در هر بشکه رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала