سفیر ایران: همکاری اقتصادی ایران و روسیه رو به جلوست

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر Russia Iran
Russia Iran - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در روسیه بیان داشت: تهران و مسکو علی رغم تحریم های آمریکا همکاری های اقتصادی رو به جلو دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه روز چهارشنبه در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی بیان داشت: روسیه کشوری با اقتصاد عمدتا وارداتی است و بازار واردات این کشور درحدود ۲۷۰ میلیارد دلار در سال می باشد.

وی افزود: برخی معتقدند که اقتصاد ایران و روسیه اقتصاد موازی از لحاظ انرژی است ولی این سخن، سخن درستی نیست و اقتصاد ما می تواند در بخش هایی که دارای مزیت بسیار زیادی هستیم اقتصاد مکمل باشد. همکاری های ایران و روسیه در سطح نظامی، امنیتی، دفاعی و سیاسی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد اما در زمینه های روابط اقتصادی و فرهنگی کاستی هایی وجود دارد که لازم است دو طرف برای رفع آن تلاش کنند.

جلالی خاطر نشان کرد: در بخش غیرنظامی اقدامات مختلفی آغاز شده است که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا متوقف شد بنابراین ما در انتظار کاهش محدودیت ها و باز شدن مرزها برای آغاز پروژه ها هستیم و قطعا از طرح های قابل اجرا حمایت خواهیم کرد.

سفیر: مسکو و ایران برای تولید واکسن جلسه شخصی برگزار می کنند - اسپوتنیک ایران
ایران و روسیه برای تولید واکسن کرونا جلسه برگزار می کنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو کشور همسایه در کنار گسترش روابط راهبردی در سال های اخیر، در تلاشند تا از ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی یکدیگر نیز آنگونه که شایسته است؛ بهره متقابل لازم را ببرند.

وی در ادامه گفت: مناسبات میان ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارد اما با این وجود روابط اقتصادی ۲ کشو با داشتن توانمندی ها و ظرفیت های بالا در سطح مطلوبی نیست و برای رفع موانع و مشکلات اقتصادی تلاش می شود.

جلالی تاکید کرد: متاسفانه تجار ایران در بازار بزرگ روسیه به شکل فردی وارد مبادلات تجاری می شوند و چون با بازار روسیه آشنا نیستند دچار مشکلات متعددی می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала