همتی: کره‌ ای‌ها قول دادند بروند و با دست پر برگردند

© Sputnik / Pouya Mamaghani عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران اذعان کرد: به کره ای ها گفتیم در بانک کره ما ۷ میلیارد دلار پول داریم که حق ماست و باید طلب ایران را بدهند و خسارت مالی هم بدهند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه عیار شبکه افق اظهار داشت: در مذاکرات اخیر، وزارت خارجه کره جنوبی قول داد برود و با دست پر برگردد.

جابجایی در وزارت خارجه کره جنوبی با شروع دولت بایدن - اسپوتنیک ایران
جابجایی در وزارت خارجه کره جنوبی با شروع دولت بایدن

البته پیشنهاداتی دادند که تجهیزات کرونا بدهند ولی ما ۷ میلیارد دلار پول داریم که حق ماست و گفتم به آنها که واقعا باید طلب ایران را بدهند و خسارت مالی هم بدهند و این پول قبل و بعد از آغاز مسئولیت من در آنجا بود.

وی افزود: مشکل اصلی کره این است که حتما باید برای تبدیل پول به سراغ بانک های آمریکایی بروند.

قبلا از کره کالا می آوردیم و وقتی تحریم شد دیگر نتوانستیم از کره کالا بیاوریم و همه آنها متوقف شد و به صورت کلی تجارت ما با کره با صادرات نفت و واردات کالا بود.

رئیس کل بانک مرکزی ایران یادآور شد: میانگین رشد نقدینگی در ۲۰ سال گذشته ۲۷.۹ بوده در حالی که در سال ۹۷ که بدترین شرایط را داشتیم تنها کمتر از ۳ درصد افزایش رشد نقدینگی داشتیم و این عدد بالایی نیست.

همتی در ادامه گفت: با اخباری که از آزادسازی پول هایمان داریم، امیدوارم که بتوانیم پایه پولی را تقویت کنیم.

همتی اظهار داشت: پول‌هایی نظیر آنچه که برای کرونا اختصاص داده‌ایم اثر خود را روی پایه پولی می گذارد و نمی‌توان سلب مسئولیت کرد و باید تمام ابعاد را کنار هم دید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала