حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه
حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مذاکرات کشورهای عضو توافق اوپک پلاس قرار شد نشست عمومی جدید این کشورها در مورد سطح تولید نفت در ماه فوریه آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، این جلسه در قالب یک کنفرانس ویدیویی  برگزارخواهد شد . توافق در مورد این موضوع قرار بود روز دوشنبه حاصل شود ، اما کشورهای عضو اوپک پلاس  به توافق نرسیدند و تصمیم گرفتند که مذاکرات خود را امروز سه شنبه ، 5 ژانویه ادامه دهند.

الکساندر نوواک  وزیر انرژی فدراسیون روسیه   - اسپوتنیک ایران
برگزاری نشست اوپک پلاس توسط روسیه بدون عربستان

بیژن زنگنه ، وزیر نفت ایران بتازگی اعلام نمود اوپک پلاس  دو گزینه افزایش تولید نفت در ماه فوریه به میزان  500 هزار بشکه در روز و حفظ پارامترهای ژانویه را بررسی کرده است.

روسیه از گزینه اول و عربستان سعودی و اکثر کشورهای دیگر با اشاره به ادامه ابهام در بازار نفت به دلیل همه گیری گرونا  از گزینه دوم پشتیبانی کرده بودند.

وال استریت ژورنال ، با استناد به منابع خود در آستانه آغاز نشست اوپک پلاس  نوشت که ریاض با مسکو به توافق رسیده و دو کشور قبول کرده اند که شرایط توافق فعلی را در ماه فوریه حفظ نموده  و تولید نفت را افزایش ندهند. ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه تلاش می‌کند عرضه نفت را محدود کرده و قیمت آن را در شرایط مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا افزایش دهد. در چهارچوب این ائتلاف تولید نفت به تدریج کاهش یافته و در ماه ژانویه به 7.2 میلون بشکه در روز رسید.

اوپک پلاس به قصد همراهی تولیدکنندگانی مثل روسیه، مکزیک، جمهوری آذربایجان، بحرین، سودان، سودان جنوبی، مالزی و عمان با سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک در تنظیم بازار شکل گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала