نوبخت: جبران کسری بودجه با بالا بردن قیمت ارز، یک دروغ بزرگ است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نوبخت: جبران کسری بودجه با بالا بردن قیمت ارز، یک دروغ بزرگ است
نوبخت: جبران کسری بودجه با بالا بردن قیمت ارز، یک دروغ بزرگ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران اظهار داشت که برای دولت، حفظ ارزش پول ملی در ارجحیت است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در نشست خبری مربوط به تشریح محور‌ها و جهت گیری‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مورد فروش نفت در این لایحه بیان داشت: دو حالت بیشتر نداریم. یا اینکه کف فروش که روزانه یک میلیون بشکه نفت است باقی بماند یا اینکه به سقف فروش روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت برسیم؛ بنابراین باید خود را برای هر دو حالت در لایحه بودجه آماده می‌کردیم.

نظر قالیباف در خصوص بودجه ۱۴۰۰ کشور
 - اسپوتنیک ایران
نظر قالیباف در خصوص بودجه ۱۴۰۰ کشور

نوبخت افزود: چنانچه امکان فروش نفت در سقفی که اوپک برای ما تعیین کرده، وجود داشت، همان میزان را به فروش برسانیم و در صورتی که این سقف فروش محقق نشود، آن را به صورت پیش فروش داخلی و خارجی عرضه کنیم یا اینکه اوراق بفروشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش نرخ ارز از سوی دولت برای جبران کسری بودجه، اظهار داشت: برای دولت، حفظ ارزش پول ملی ارجحیت دارد. این یک دروغ بزرگ است که عده‌ای می‌گویند دولت برای جبران کسری منابع خود، قیمت ارز را بالا می‌برد. ما در بودجه ارز را به ۴،۲۰۰ تومان تعیین کردیم و با آن کالای اساسی وارد کردیم.

وی افزود: ارز غیر نفتی را بخش خصوصی به بازار ارائه کرد و فروخت و ارتباطی با دولت ندارد. دولت خواهان تقویت پول ملی است و اینکه با تسعیر نرخ ارز درآمد داشته باشد و بخواهد بورس را رشد بدهد، واقعیت ندارد. بورس ما تا هفته پیش رو به رشد بود. موردی اتفاق افتاد که به آن اشاره نمی‌کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала