تقاضای نفت در جهان چه زمانی احیا خواهد شد؟

© AFP 2023 / ADRIAN DENNISقیمت نفت در جهان از بشکه ای ۵۰ دلار نیز بیشتر شد
قیمت نفت در جهان از بشکه ای ۵۰ دلار نیز بیشتر شد   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقاضای نفت تا پایان سال 2021 به طور کامل احیا نخواهد شد مگر اینکه واکسیناسیون گسترده مردم از کرونا انجام شود.

 به  گزارش اسپوتنیک، این مطلب در تحلیل آژانس رتبه بندی فیچ گفته می شود.

به گفته کارشناسان ، زمان  شروع بهبود اوضاع در بازار جهانی نفت و گاز سال آینده میلاد است ، اما این بهبود متوسط ​​و نامطمئن خواهد بود. تحلیلگران اطمینان دارند که محدودیت های استخراج نفت خام  در چارچوب توافق اوپک پلاس به اندازه اوایل سال 2020 فرا گیر  و سخت گیرانه نخواهد بود آژانس فیچ  همچنین انتظار دارد قیمت گاز طبیعی افزایش یابد ، اگرچه بازار جهانی همچنان از مازاد گاز و بیشتر بودن عرضه از تقاضا آسیب خواهد دید.

بهای نفت برنت به ۴۶ دلار نزدیک شد - اسپوتنیک ایران
بهای نفت برنت به ۴۶ دلار نزدیک شد

کارشناسان فیچ  از یک روند دیگر نام می برند که در آینده نیز ادامه خواهد یافت: بیشتر شرکت های نفت و گاز به کاهش هزینه های خود و مخارج مربوط به پرداخت سود سهام ادامه می دهند. نرخ پایین روبل  به صنعت نفت روسیه با کمک کرده و امکان خواهد داد ضرر های ناشی از اجرای تعهدات مربوط به کاهش تولید طبق توافق اوپک پلاس جبران شود.

پیش از این ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه اظهار داشته بود که فراموشی و کاهش تقاضا در انتظار نفت خواهد بود. به گفته پوتین ، در پنج سال آینده تقاضا برای نفت خام سالانه یک درصد رشد می کند و سپس سال به سال فقط به میزان  0.1 درصد کاهش خواهد یافت. پوتین اطمینان دارد که روسیه خواهد توانست از حالت وابستگی به صادرات نفت خارج شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала