اعلام زمان عرضه رمز ارز فیس‌بوک

© REUTERS / Dado Ruvicاعلام زمان عرضه رمز ارز فیس‌بوک
اعلام زمان عرضه رمز ارز فیس‌بوک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارز رمزنگاری شده فیس‌بوک در اوایل سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابع خود اعلام داشت که فیس‌بوک در حال آماده سازی برای راه اندازی ارز رمزنگاری شده خود (Libra) در اوایل سال آینده میلادی است، اما مقیاس عرضه این ارز بسیار متوسط ​​تر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود خواهد بود.

توقف تبلیغات شرکت های بزرگ در فیس بوک
 - اسپوتنیک ایران
توقف تبلیغات شرکت های بزرگ در فیس بوک

طبق گفته یکی از منابع فایننشال تایمز، انجمن Libra در ابتدا به سادگی یک سکه با پشتوانه دلار با نسبت یک به یک عرضه می‌‍‌کند. تاریخ دقیق عرضه به زمان تأیید پروژه از سوی بازار مالی سوئیس بستگی دارد. تاکنون، تاریخ عرضه برای ژانویه در نظر گرفته شده است.

فیس‌بوک آزمایش ارز رمزنگاری شده را در سال 2019 آغاز کرد. این شبکه اجتماعی تعداد مشتریان بالقوه Libra را 1.7 میلیارد نفر تخمین زده است. تنظیم كنندگان مالی از اینكه این ارز رمزنگاری شده می‌تواند بر حاكمیت پولی و سیاست‌های پولی كشورها تأثیر منفی بگذارد، ابراز نگرانی کرده‌اند. ایده ارز رمزنگاری شده از سوی فیس‌بوک توسط مقامات تعدادی از کشورها از جمله انگلیس، ایالات متحده آمریکا و روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است. همه این کشورها ابراز نگرانی می‌کنند که به دلیل جابجایی کنترل نشده سرمایه، Libra می‌تواند خطراتی را برای سیستم مالی جهانی ایجاد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала