۱۰۵ میلیون بشکه در روز تقاضای نفت در یک دهه آینده

© Fotolia / Philipusپرچم امارات متحده عربی
پرچم امارات متحده عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل ادنوک و وزیر صنعت و فناوری ‌های پیشرفته امارات، اذعان داشت: میزان تقاضای جهانی نفت طی یک دهه آینده به ۱۰۵ میلیون بشکه در روز می رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت ملی ابوظبی (ادنوک) پیش ‌بینی کرده، که تقاضای نفت طی یک دهه آینده به ۱۰۵ میلیون بشکه در روز برسد.

پیروزی بایدن، قیمت نفت را صعودی کرد
 - اسپوتنیک ایران
پیروزی بایدن، قیمت نفت را صعودی کرد

سلطان بن احمد الجابر مدیرعامل ادنوک و وزیر صنعت و فناوری ‌های پیشرفته امارات، در کنفرانس نمایشگاه بین المللی نفت ابوظبی اظهار داشت، که بخش پتروشیمی رشد خوبی تا سال ۲۰۵۰ و پس از آن خواهد داشت.

بنابر آخرین گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت، تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ برابر با ۹۰.۳ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

به گفته منابع ثانویه اوپک، امارات در سپتامبر به طور متوسط ۲.۵۳۳ میلیون بشکه نفت تولید کرده است. این رقم کمتر از ۳.۲۰۴ میلیون بشکه در روزی است که در سه ماهه اول سال جاری میلادی تولید شده بود. پس از آن امارات تولید نفت خود را در تلاش برای تعادل دوباره بازارهای جهانی نفت کاهش داد.

حدود سه چهارم تولید نفت امارات صادر می ‌شود و اکثر تولید نفت این کشور به ژاپن می ‌رود.

مدیرعامل ادنوک با تاکید بر اینکه لازم است صنعت نفت و گاز احتیاط و خوش بینی را هم زمان داشته باشد، گفت:ما می ‌دانیم که دنیا هنوز هم با وجود همه این اتفاقات به نفت و گاز نیاز دارد. حتی در اوج قرنطینه ‌ها در ماه‌ های مارس و آوریل، ۷۵ میلیون بشکه نفت در روز در کل دنیا مصرف می ‌شده است. بنابر برآورد و پیش بینی ما تقاضای نفت تنها برای ۱۲ هفته به زیر ۹۰ میلیون بشکه در روز رسیده باشد. بنابراین می‌دانیم که دنیا هنوز هم به نفت و گاز نیاز دارد و این یک واقعیت است.

وی یک پیام هشدار دهنده هم داشت و اعلام کرد ماه ‌های پیش رو بسیار چالش برانگیز خواهد بود و تقاضای نفت طی این ماه ‌ها دچار نوسان خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала