تحکیم نقش برتر چین در تجارت جهانی

© AP Photo / Aaron Favilaتحکیم نقش برتر چین در تجارت جهانی
تحکیم نقش برتر چین در تجارت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین با به دست آوردن سهم بی سابقه ای در صادرات جهانی ، وضعیت خود را به عنوان کشور برتر در صحنه تجارت در دنیا تثبیت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ ، مشاغل و موسسات تولیدی به سرعت فعالیت خود را در این کشور از سر گرفته اند  در حالی که بقیه کشورهای جهان با عواقب قرنطینه کرونایی دست و پنجه نرم می کنند. صادرات چین برای چهارمین ماه متوالی در حال رشد است. این شاخص در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته 9.9 درصد رشد داشت و واردات چین در این ماه نیز  13.2 درصد افزایش یافته است.

چین اقتصاد خود را به طور بنیادی  تغییر می دهد  - اسپوتنیک ایران
چین اقتصاد خود را به طور بنیادی تغییر می دهد

بهبود شاخص های اقتصاد چین موجب تقویت یوآن شد که در ماه اکتبر به بالاترین نرخ خود طی 18 ماه اخیر  رسید. با این حال ، کارشناسان وخامت روابط ایالات متحده و چین و بهبود نابرابر وضع سایر کشورها از پیامدهای شیوع ویروس کرونا را خطری برای حفظ نقش برتر چین در تجارت جهانی می دانند.

چین همچنان تنها اقتصاد بزرگ جهان است که پیش بینی می شود نرخ رشد آن در سال جاری  1.9 در صد و در سال 2021  میلادی 8.2 درصد باشد.

با این حال برخی از کارشناسان امور مالی در مصاحبه با شبکه CNBC در درستی آمارهای اعلام شده از سوی مقامات جمهوری خلق چین ابراز شک و تردید کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала