کاهش رشد سرمایه گذاری آرامکو سعودی در پروژه های آمریکا، چین و هند

© AP Photo / Michael Sohnکاهش رشد سرمایه گذاری آرامکو سعودی در پروژه های آمریکا، چین و هند
کاهش رشد سرمایه گذاری آرامکو سعودی در پروژه های آمریکا، چین و هند 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت ملی نفت عربستان سعودی « سعودی آرامکو» طرح افزایش سرمایه گذاری و استخراج در محدوده کشور و خارج از مرزها را به دلیل قیمت های پایین هیدروکربن ها و نیاز به کاهش پرداخت سود سهام بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک روز چهارشنبه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورمال در این خصوص نوشت.

بر اساس اطلاعات منابع، سعودی آرامکو در حال حاضر طرح اختصاص ۶.۶ میلیارد دلاری برای افزایش ظرفیت کارخانه فرآوری «موتیویا» در تگزاس و همچنین یک پروژه ۲۰ ساله برای خرید گاز طبیعی مایع از Sempra Energy آمریکا در همان ایالت را مد نظر دارد. غول نفتی سعودی همچنین سرمایه گذاری در پالایشگاه های چین، هند و پاکستان را به تعویق می اندازد.

در عربستان سعودی برای اجرای طرح هایی که در ماه مارس اعلام شده بود وقفه ایجاد کرده و افزایش استخراج نفت خام از تقریبا ۱۲ میلیون بشکه در شبانه روز تا ۱۳ میلیون بشکه در شبانه روز را بررسی می کنند. در مقاله این نشریه آمده است که عربستان سعودی ضمن کنترل ۹۸ درصد سعودی آرامکو، هنوز هم برای جبران مجدد بودجه به شدت به سود سهام این شرکت اعتماد می کند.

خبرگزاری بلومبرگ پیش تر در خصوص تصمیم غول نفتی برای توقف سرمایه گذاری در ساخت مجموعه فرآوری به قیمت ۱۰ میلیارد دلار در استان لیاونین چین خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала