چین روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت ایران را در ماه ژوئیه خریداری کرد

© AP Photo / Ernesto Vargasچین روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت ایران را در ماه ژوئیه خریداری کرد
چین روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت ایران را در ماه ژوئیه خریداری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو نفتکش به نام‌های "اسنو" و "استریم" به ترتیب با ۱.۶ میلیون بشکه و ۲.۱ میلیون بشکه نفت ایران در ماه ژوئیه به چین رسیده و محموله خود را تحویل داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هلنیکس شیپینگ، طبق تازه ترین آمار منتشر شده توسط گمرک چین، پس از توقف کامل واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن، چین طی ماه ژوئیه روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت به ارزش کلی ۱۳۴ میلیون دلار از کشورمان وارد کرده است.

ارتش چین قدرت خود را به امریکایی ها نشان داد - اسپوتنیک ایران
ارتش چین قدرت خود را به امریکایی ها نشان داد

طبق آمار رسمی اداره گمرک چین که روز چهارشنبه منتشر شد، این کشور طی ۷ ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۲.۲ میلیون تن معادل ۷۷ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است. قبل از اعمال تحریم های آمریکا متوسط واردات نفت چین از ایران ۹ برابر این رقم بوده است.

این در حالی است که مؤسسه کپلر در ماه ژوئن مدعی شد یک نفتکش هندی به نام "گیسل" نفت ایران را به اسم نفت اندونزی به چین تحویل داده است.

تنکرترکرز، یک مؤسسه ردیابی نفتکش ها نیز این مسأله را تأیید کرده و مدعی شده که گیسل ۱.۶ میلیون بشکه نفت ایران را به چین قاچاق کرده است.

تنکرترکرز همچنین مدعی شده است که ۱۶ نفتکش با دریافت نفت ایران به صورت کشتی به کشتی در میانه اقیانوس ها نفت ایران را تحویل بازارهای مختلف داده اند.

ارقام منتشر شده توسط گمرک چین نشان می دهد که صادرات ایران به این کشور طی ۷ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۲ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، واردات نفت چین از آمریکا طی ماه ژوئیه به دو برابر افزایش یافته است.

به طور کلی صادرات نفت آمریکا به چین از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد صعود کرده است. در این مدت واردات نفت چین از روسیه، عراق و عربستان نیز افزایش پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала