قیمت سکه در ایران رکورد شکست

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت سکه در ایران رکورد شکست
قیمت سکه در ایران رکورد شکست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز دوشنبه بالاترین قیمت تاریخ سکه امامی در ایران ثبت گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصادنیوز، به گفته فعالان، کمتر معامله گری فنی انتظار داشت که سکه روز دوشنبه به سرعت به کانال 11 میلیون تومانی بازگردد. سکه در ابتدای روز یک شنبه از مرز 11 میلیون تومانی بالا رفت و حتی در محدوده 11 میلیون و 300 هزار تومانی قرار گرفت.

گرانترین سکه دنیا به ارزش 1.88 میلیون دلار برای فروش عرضه می شود+عکس - اسپوتنیک ایران
گرانترین سکه دنیا به ارزش 1.88 میلیون دلار برای فروش عرضه می شود+عکس

با این حال، از اواسط روز به اندازه ای شدت فروش ها بالا گرفت که در انتهای همان روز از کانال 11 میلیونی پایین رفت و روی عدد 10 میلیون و 950 هزار تومان قرار گرفت. تعدادی از تحلیل گران فنی در واکنش به این اتفاق عنوان کردند که سکه به سقف خورده و در مسیر نزولی قرار گرفته است که می توان در نقاط پایین تر اقدام به خرید کرد. در واقع آن ها منتظر بودند که روز دوشنبه بتوانند در کانال 10 میلیونی خریدهای خود را کلید بزنند. با این حال، رشد شدید اونس در ابتدای روز برای آن ها غیرمنتظره بود و همین رشد موجب شد که در آغاز معاملات بازار داخلی، کسی حاضر نباشد سکه خود را زیر مرز 11 میلیون تومانی به فروش برساند. در واقع، رشد اونس به دسته ای از نوسان گیران سکه که به دنبال خرید در قیمت های پایین تر بودند، رکب زد.

عامل اصلی رکوردزنی سکه، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. عامل دیگری که در روز سوم هفته، محرک افزایش خریدها در بازار سکه شد، افزایش بهای دلار و ورود این ارز به کانال 23 هزار تومانی بود. 

بررسی ها نشان می دهد، با توجه به قیمت دلار و اونس روز دوشنبه، بدون در نظر گرفتن مالیات ارزش افزوده  قیمت سکه حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان ارزش داشت و در صورتی که مالیات را لحاظ کنیم، ارزش سکه در حدود 11 میلیون و 600 هزار تومان بود. با وجود رکورد زنی سکه در روز دوشنبه، برخی فعالان باور داشتند، طلای جهانی به سقف خورده است و طی روزهای آتی کمی تعدیل خواهد شد؛ این دسته در خرید سکه احتیاط بیشتری می کردند و اعتقاد داشتند روند دلار در هفته جاری تعیین کننده صعود یا عقب نشینی سکه از مرز مقاومتی 11 میلیون و 500 هزار تومانی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала