روسیه در تولید نفت از عربستان سعودی پیشی گرفت

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در تولید نفت از عربستان سعودی پیشی گرفت
روسیه در تولید نفت از عربستان سعودی پیشی گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ماه مه، روسیه به عنوان مقام دوم تولید نفت در جهان شناخنه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از داده های سازمان آماری مشترک نفتی (JODI)، روسیه در تولید نفت از عربستان سعودی پیشی گرفت. پیش از این عربستان سعودی در راس قرار داشت.

به این ترتیب، روسیه در سه دهه دوم سال از عربستان پیشی گرفت و پیش از آن نیز از نوامبر 2018 این مقام دوم را به دست آورد. در ماه مه ، تولید نفت در روسیه 16.8 درصد کاهش یافت، اما در عربستان سعودی ، سقوط در مقایسه با آوریل 29.3 درصد بوده است. 

تصمیم عربستان سعودی برای افزایش استخراج نفت
 - اسپوتنیک ایران
تصمیم عربستان سعودی برای افزایش استخراج نفت

اولین بار ایالات متحده در ماه مه تولید خود را تنها 5.5 درصد کاهش داد. علاوه بر این ، در حالی که صادرات از عربستان سعودی در همان ماه 41.2 درصد کاهش یافته بود ، سپس ایالات متحده - 1.1 درصد تولید نفت خود افزایش داد.

پیش از این مشخص شده بود که روسیه در ماه مه و ژوئن طبق برایند اوپک + تولید نفت نمود، به همین دلیل در ماه اوت مجبور شد تولید نفت را با حجم کمتری از آنچه انتظار می رود با سهمیه تغییر یافته افزایش یابد.

پیش از این در خبرها امده بود که عربستان سعودی در پی افت شدید تقاضا و قیمت نفت، دکلهای نفتی فراساحلی را غیرفعال کرد و آغاز پروژه توسعه ۱۸ میلیارد دلاری خود را به تاخیر انداخت. شرکت پیمانکاری حفاری فراساحلی نوبل کورپوریشن اوایل ماه مه اعلام کرد که دکل جک اپ نوبل اسکات مارکس را که در سواحل عربستان سعودی واقع است، بنا بر درخواست مشتری خود از نیمه اول ماه مه به مدت یک سال معلق خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала