پیش‌بینی کاهش جمعیت جهان در طی قرن آتی

© Fotolia / Olegphotorپیش‌بینی کاهش جمعیت جهان در طی قرن آتی
پیش‌بینی کاهش جمعیت جهان در طی قرن آتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به کاهش نرخ باروری و افزایش امید به زندگی، پیش بینی می‌شود تعداد کودکان زیر پنج سال بیش از 40 درصد کاهش یابد و از 681 میلیون نفر در سال 2017 به 401 میلیون در سال 2100 برسد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس مطالعه جمعي دانشمندان، جمعیت جهان تا پایان قرن حاضر دو میلیارد کمتر از پیش بینی‌های سازمان ملل خواهد بود. این کاهش پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

پسر دیوید بکهام در سن 21 سالگی با دختر یک میلیاردر ازدواج کرد + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
پسر دیوید بکهام با دختر یک میلیاردر ازدواج کرد + ویدئو

 زمین در سال 2100، میزبان 8 میلیارد و 800 میلیون نفر انسان خواهد بود که این میزان دو میلیارد کمتر از پیش بینی‌های سازمان ملل است.

یک تیم بین المللی از محققان هفته نامه پزشکی « Lancet» اعلام کردند در واقع به زودی قدرت‌های جدید جهانی جدید با کاهش نرخ باروری و کاهش جمعیت روبرو شوند. 

تا پایان قرن جاری، 183 کشور از 195 کشور جهان مانع هجوم مهاجران می‌شوند زیرا امکانات حفظ سطح جمعیت خود را ندارند.    

تا پایان قرن حاضر، جمعیت بیش از 20 کشور از جمله ژاپن، اسپانیا، ایتالیا، تایلند، پرتغال، کره جنوبی دستکم به نصف کاهش می‌یابد و جمعیت چین که امروزه ۱ میلیارد و 400 میلیون نفر است، در 80 سال آینده به 730 میلیون نفر کاهش می‌یابد. جمعیت کشورهای آفریقایی جنوب صحرای بزرگ آفریقا، سه برابر شده و به رقم سه میلیارد خواهد رسید. تنها در نیجریه در سال 2100 جمعیت کشور به 800 میلیون نفر می‌رسد. نيجريه در رتبه دوم پس از هند با جمعیت یک میلیارد و 100 میلیون نفر قرار می‌گیرد.

دانشمند کریستوفر موری، یکی از نویسندگان این مطلب و مدیر موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) دانشگاه واشنگتن دراین خصوص گفت: این پیش بینی‌ها حاکی از اخبار خوش برای محیط زیست است، ضمن آنکه فشار کمتری بر سیستم‌های تولید مواد غذایی وارد می‌آید. با این حال، بسیاری از کشورهای دیگر خارج از قاره آفریقا شاهد کاهش نیروی کار و وارونگی هرم جمعیتی می‌شوند که این امر یامدهای منفی برای اقتصاد در پی خواهد داشت.  

 با توجه به کاهش نرخ باروری و افزایش امید به زندگی، پیش بینی می‌شود تعداد کودکان زیر پنج سال بیش از 40 درصد کاهش یابد و از 681 میلیون نفر در سال 2017 به 401 میلیون در سال 2100 برسد. همچنين دو میلیارد و 370 میلیون نفر یعنی بیش از یک چهارم جمعیت جهان تا آن زمان بیش از 65 سال سن دارند و افراد بالای 80 سال از حدود 140 میلیون نفر امروز به 866 میلیون نفر می‌رسند. 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала