بلومبرگ از حاکمان نفت نام برد

© Flickr / Scott Beale / Laughing Squidبلومبرگ از حاکمان نفت نام برد
بلومبرگ از حاکمان نفت نام برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلومبرگ: در آینده نزدیک، آنها معامله گرانی خواهند بود که سوخت را در تانکرهایی که در ساحل جهان ایستاده اند، ذخیره می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، این نشریه نشان می دهد که در هفته های اخیر، بسیاری از تانکرهای پر از نفت در سواحل ایالات متحده، چین، کشورهای اروپایی و آفریقای جنوبی حضور داشته اند.

افزایش بهای نفت در جهان  - اسپوتنیک ایران
افزایش بهای نفت در جهان

مورد دوم برای تجار جذاب است، زیرا ذخیره نفت در آن کشورها از سایر کشورهای آفریقایی که در آنجا دزدی دریایی مکرر پیش می آید امن تر است. علاوه بر این، موقعیت این کشورها امکان تحویل نسبتاً سریع نفت را به جایی که در حال حاضر نفت مورد نیاز است، به عنوان مثال به آسیا یا اروپا می دهد.

بیشتر نفتی که در نیجریه، آنگولا و کنگو استخراج می شود به سواحل خلیج سلدانا در آفریقای جنوبی تحویل می شود. حتی تانکرهای بیشتری هم اکنون در سواحل شمال غربی آفریقا، در نزدیکی ورودی دریای مدیترانه جمع شده اند. در کل، کشتی ها در سراسر جهان حدود 20 درصد از مصرف جهانی نفت روزانه را جمع کرده اند و این کافی است برای دستکاری قیمت ها، افزایش یا کاهش عرضه در صورت لزوم کافی باشد.

این نشریه خاطرنشان می کند که در وضعیت عادی، معامله گران و شرکت های استخراج کننده ترجیح می دهند نفت را به تانکرها تحویل دهند، اما اکنون تقریباً همه آنها پر است و هزینه های بالاتر ذخیره در تانکرها به دلیل امکان تحویل سریع به مصرف کننده همچنان مفید محسوب می شود.

در حال حاضر بیشتر معامله گران از تاثیر سنتی برای بازار انرژی استفاده می کنند، هنگامیکه قراردادهای آتی با زمان تحویل طولانی تر گران می شوند. آنها با در دست داشتن حجم بالای سوخت، معاملات آینده را با قیمت بالاتری می فروشند.

اگر تقاضا هم باشد، آنها می توانند بخشی از قراردادها را کمی قبل از انقضا بازپرداخت کنند تا اختلاف را بدست آورند و برای دوره های طولانی تر نیز با قیمت بالاتر بفروشند. نفت اضافی در جهان منجر به پایین آمدن قیمت می شود، این به نفع بازار خواهد بود که به تدریج سهام را کاهش دهد.

اما معامله گران انفرادی، که نشریه آن را حیله گری می نامد، آماده هستند که منحصراً به نفع خودشان عمل کنند و نفت را در جایی که تقاضا در یک لحظه خاص از زمان باشد، بفروشند. با بهبود تقاضا به دلیل رفع محدودیت های پزشکی در سراسر جهان، چنین موقعیت هایی بیشتر و بیشتر به وجود می آید.

در همین راستا، نویسندگان پیش بینی کرده اند که ناپایداری و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت جهانی نفت برای مدت نامعین باقی خواهد ماند و پیش بینی های تحلیلگران در مورد احیای سهمیه ها بی پروا خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала