چه مشاغلی پس از پایان کرونا در معرض خطر خواهند بود؟

© AP Photo / Alessandra Tarantinoچه مشاغلی پس از پایان کرونا در معرض خطر خواهند بود؟
چه مشاغلی پس از پایان کرونا در معرض خطر خواهند بود؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از پایان بیماری همه گیر کرونا، چندین حرفه بیشترین صدمه را از این بیماری و اقدامات صورت پذیرفته برای مبارزه با آن خواهند دید.

اسپوتنیک - پس از پایان بیماری همه گیر ویروس کرونا، ممکن است در خصوص چندین حرفه از جمله بخش گردشگری که بیشترین صدمه را از این بیماری و اقدامات صورت پذیرفته برای مبارزه با آن دیده‌اند، غفلت صورت بگیرد.

کار اقتصاد جهانی متوقف شده است - اسپوتنیک ایران
تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد جهانی چقدر بوده است؟

به عقیده کارشناسان پژوهشگاه آموزش پیشرفته در زمینه گردشگری روسیه، در وهله نخست آژانس های مسافرتی و راهنمایان گردشگری در معرض خطر خواهند بود. کارشناسان پیش بینی اصلاحات اقتصادی عمده در این حرفه در سال جاری را دارند.

صنعت هواپیمایی در بخش مسافربری با مشکلات جدی روبرو است؛ شماری از شرکتهای هواپیمایی در آستانه ورشکستگی هستند. بسیاری از متخصصان معتقدند که این امر به طور جدی باعث تقویت رقابت خواهد شد.

وضعیت مشابهی ممکن است برای حرفه‌های فعال در صنعت تناسب اندام پیش بیاید. کارشناسان معتقدند که پس از خاتمه رژیم خود قرنطینگی، این صنعت قادر نخواهد بود مشتریان را به طور کامل بازگرداند، در نتیجه تعداد قابل توجهی از مربیان مجرب در بازار بیکار خواهند شد. این امر به این واقعیت منجر خواهد شد که متخصصان تناسب اندام جوان در بازار بی رقیب شوند.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی - اسپوتنیک ایران
پیش بینی صندوق بین المللی پول از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی

اپیدمی ویروس کرونا و اقدامات انجام شده علیه آن می تواند فرآیندهای اتوماسیون و دیجیتالی شدن فرایندهای کاری را که مدتها قبل از همه گیری آغاز شده است، تسریع کند. در همین راستا، چشم انداز شغلی نمایندگان تعدادی از حرفه ها تهدید می شود. از جمله آنها می توان به کارمندان ارشد بخشهای تخصصی، تحلیلگران جوان، مشاوران حقوقی، مدیران بانکها، داروسازان، مدیران رویدادها، مترجمان، معلمان، مدرسین و همچنین کارمندان صنعت چاپ اشاره کرد.

کارشناسان همچنین پیش بینی می کنند که پس از پایان این بیماری همه گیر، دوره دشواری در انتظار حوزه مد و گریم خواهد بود.

 حتی متخصصان فناوری اطلاعات نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، اگرچه که به نظر می رسد در شغل آنها همه چیز به صورت آنلاین انجام می شود و متخصصان فناوری اطلاعات باید متقاضیان خود را داشته باشند. اما تقاضای برای چنین خدماتی نیز کاهش خواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала