نشست قریب الوقوع "اوپک پلاس" برای برقراری ثبات در بازار نفت

© AP Photo / Vahid Salemiنشست قریب الوقوع "اوپک پلاس" برای برقراری ثبات در بازار نفت
نشست قریب الوقوع اوپک پلاس برای برقراری ثبات در بازار نفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشست اوپک پلاس برای تثبیت قیمت های جهانی نفت روز دوشنبه به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار می شود و انتظار می رود وزیران کشورهای عضو این اتحاد نفتی در ان شرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم زمینه علییوا، سخنگو و مشاور وزیر انرژِی جمهوری آذربایجان ضمن اعلام این مطلب گفت:" نشست اوپک پلاس برای تثبیت قیمت های جهانی نفت 6 آوریل به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار می شود. آذربایجان دعوت نامه دریافت کرده است.  انتظار می رود در این نشست وزرای کشورهای عضو این اتحادیه حضور پیدا کرده و  اعلامیه جدید همکاری را مورد بحث قرار دهند.

ترامپ: به مسکو و ریاض قول کاهش استخراج نفت ندادم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: به مسکو و ریاض قول کاهش استخراج نفت ندادم

روز پنجشنبه اطلاع حاصل شد که عربستان سعودی خواستار نشست فوری کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلاس  و سایر کشورها "با هدف دستیابی به توافق عادلانه و برقراری تعادل در بازارهای نفت"  است.

از اوایل ماه مارس ، به دلیل کاهش تقاضا در  بازار در رابطه با همه گیر شدن ویروس کرونا  و همچنین برهم خوردن توافق اوپک پلاس   قیمت نفت تقریباً به میزان دو برابر کاهش یافته است. در تاریخ 6 مارس ، کشورهای شرکت کننده در این معامله نتوانستند در مورد تغییر پارامترهای امکان پذیر نبود و تمدید آن به توافق برسند.  روسیه بر حفظ شرایط موجود پافشاری می کرد اما عربستان سعودی می خواست میزان استخراج نفت بازهم کمتر شود . در نتیجه ، از اول آوریل ، محدودیت های تولید نفت در کشورهای عضو اتحاد نفتی پیشین (اوپک پلاس) برداشته شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала