ترامپ: به مسکو و ریاض قول کاهش استخراج نفت ندادم

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ: به مسکو و ریاض قول کاهش استخراج نفت ندادم
ترامپ: به مسکو و ریاض قول کاهش استخراج نفت ندادم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه در گفتگوهایش با رهبران روسیه و عربستان سعودی درباره موضوع قیمت های جهانی نفت ، در مورد گذشت های احتمالی از سوی ایالات متحده به شکل كاهش استخراج بحث نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که آیا او قول چنین گذشت هایی به شکل کاهش تولید نفت ایالات متحده را داده ، گفت: "آنها می خواهند این کار را انجام دهند (کاهش تولید). این امر برای کشورهایشان خوب خواهد بود. ما در مورد این بحث نکردیم (گذشت های  ایالات متحده )."

ترامپ در عین حال خاطرنشان کرد که ممکن است روسیه و عربستان سعودی به زودی می توانند درباره میزان مناسب تولید نفت برای بهبود اوضاع در بازارهای جهانی به توافق  برسند.

رايزنى هاى پوتين با اوپك و آمريكا در باره بازار نفت - اسپوتنیک ایران
رايزنى هاى پوتين با اوپك و آمريكا در باره بازار نفت

وی گفت: "این برای روسیه ، عربستان سعودی بسیار عالی خواهد بود. امیدوارم که آنها این توافق نامه را منعقد کنند - این همان چیزی است که آنها به من گفتند ... امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد ، امیدوارم که آنها به زودی آن را اعلام کنند."

پیش از این ، ترامپ گفته بود که وی با ولیعهد عربستان سعودی ، محمد بن سلمان ، درباره وضعیت بازار انرژی جهان بحث کرده است. وی به ویژه ، وی اظهار داشت كه این كشور و نیز روسیه می توانند تولید خود را 10 میلیون بشكه در روز كاهش دهند و پس از 20 دقیقه وی حجم 15 میلیون بشكه را نام برد.

ورشکستگی شرکت های نفتی در امریکا آغاز شد - اسپوتنیک ایران
ورشکستگی شرکت های نفتی در امریکا آغاز شد

روز پنجشنبه اطلاع حاصل شد که عربستان سعودی خواستار نشست فوری کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلاس  و سایر کشورها "با هدف دستیابی به توافق عادلانه و برقراری تعادل در بازارهای نفت"  است.

از اوایل ماه مارس ، به دلیل کاهش تقاضا در  بازار در رابطه با همه گیر ویروس کرونا  ، و همچنین برهم خوردن توافق اوپک پلاس   قیمت نفت تقریباً به میزان دو برابر کاهش یافته است. در تاریخ 6 مارس ، کشورهای شرکت کننده در این معامله نتوانستند در مورد تغییر پارامترهای امکان پذیر نبود و تمدید آن به توافق برسند.  روسیه بر حفظ شرایط موجود پافشاری می کرد اما عربستان سعودی می خواست میزان استخراج نفت بازهم کمتر شود . در نتیجه ، از اول آوریل ، محدودیت های تولید نفت در کشورهای عضو اتحاد نفتی پیشین (اوپک پلاس) برداشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала