اختصاص ۲۰ درصد از منابع بودجه عمومی ایران به کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اختصاص ۲۰ درصد از منابع بودجه عمومی ایران به کرونا
اختصاص ۲۰ درصد از منابع بودجه عمومی ایران به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران از صرف ۲۰ درصد از منابع بودجه عمومی این کشور در عرصه کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران اظهار داشت: منابع بودجه عمومی امسال کشور حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که معادل ۲۰ درصد آن یعنی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را در عرصه کرونا و مرتبط با کرونا صرف خواهیم کرد.

کشف داروی ضد‌ کرونا با پایه گیاهی در ایران - اسپوتنیک ایران
کشف داروی ضد‌ کرونا با پایه گیاهی در ایران

نوبخت تصریح کرد: از این ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، ۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف از خزانه تأمین می‌شود که حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد آن در دو هفته گذشته به وزارت بهداشت داده شد و ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن نیز برای ۵ برنامه اعلامی وزارت بهداشت تا پایان ماه آینده در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ۷۵ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ ترجیحی به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اختصاص خواهیم داد.

گفتنی است، کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران امروز اعلام کرد: معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور وزارت اقتصاد مبلغ ۵,۰۰۰ میلیارد ریال در وجه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واریز کرد. قرار است مبلغ مذکور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала