حراج نفت ونزوئلا به قیمت باورنکردنی

© Depositphotos.com / Mic1805ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ونزوئلا فروش نفت به قیمت کمتر از بشکه ای پنج دلار را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را رسانه های ونزوئلایی اطلاع داده اند.

صنعت نفت ونزوئلا تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده ، بر هم خوردن توافق اوپک پلاس  و همه گیر شدن کرونا  ویروس قرار گرفته است . در نتیجه ، کاراکاس مجبور است نفت خام خود را به این قیمت نازل تعجب آور  ارائه دهد.

پایینترین نرخ نفت تا چقدر می رسد؟  - اسپوتنیک ایران
پایینترین نرخ نفت تا چقدر می رسد؟

خاطرنشان می شود که خریداران نفت ونزوئلا زیاد نیست  زیرا در صورت انجام معامله با این کشور، طرف دوم بطور خودکار تحت تحریم های واشنگتن قرار می گیرد. به همین دلیل ، در ونزوئلا انبارهای نفت تقریباً  پر است و  مقامات مجبور شده اند تعدادی از چاه ها را ببندند ، تولید را به 450 هزار بشکه در روز کاهش دهند و نفت خود را به قیمت چنین نازلی بفروشند تا شر مازاد آن خلاص شوند.

قیمت نفت در اثر برهم خوردن معامله اوپک پلاس تقریبا دو برابر کمتر شد و این اتفاق پس از آن رخ داد که روسیه از حمایت از کاهش بیشتر تولید نفت خودداری کرد. طوری که رسانه های آمریکایی با خبر شدند ترامپ شخصاً از قصد عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت حمایت کرد اما از ریاض خواسته است تا چنان عمل کند که این امر به صنعت نفت شیل آسیب نرساند.

در همین حال ، در پیش بینی آژانس رتبه بندی مودیز ، روسیه به عنوان چنان کشور تولیدکننده نفت معرفی شده  که در مقایسه با رقبای خود برای روبرو شدن با شوک های اقتصادی ناشی از ارزن شدن نفت  آماده تر است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала