آمادگی روسیه برای جنگ نفتی بیشتر از دیگر کشورها بود

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی روسیه برای جنگ نفتی بیشتر از دیگر کشورها بود
آمادگی روسیه برای جنگ نفتی بیشتر از دیگر کشورها بود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معلوم شد روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر تولید کننده مواد خام ، برای شوک های اقتصادی خارجی مانند ارزان شدن نفت به دلیل جنگ قیمت ها و شیوع ویروس کرونا بهتر آماده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شرکت خدمات مالی امریکایی مودیز اعلام کرده است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که مسکو از نرخ انعطاف پذیر مبادله ارز ها و مقدار زیادی ارز خارجی در ذخایر خود برخوردار است. انتظار می رود در سال 2020 ، کسری بودجه فدرال روسیه پس از مازاد بودجه در سال 2019 به میزان  5.3 درصد از 1 درصد تولید ناخالص داخلی فراتر نرود .

قصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه  - اسپوتنیک ایران
قصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه

اقتصاد دانان مودیز خاطرنشان کردند که ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه به استثنای طلا در پایان سال 2019 میلادی 90 درصد کل بدهی های خارجی این کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. برای مقایسه ، در سال 2014 در جریان بحران قبلی که اقتصاد روسیه را تحت تأثیر قرار داد ، این ذخایز فقط 55 درصد بدهی خارجی را تحت پوشش خود قرار داده بود .

در همین حال ، افت شدید قیمت نفت باعث ایجاد مشکلات جدی در بودجه برای کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) شده است.. انتظار می رود اکثریت تولید کنندگان نفت و گاز نتوانند به طور کامل کاهش درآمدهای حاصل از فروش مواد خام را جبران کنند و در نتیجه بدهی دولت ها افزایش یابد از جمله میزان بدهی دولتی عربستان سعودی می تواند تا 30 درصد از تولید ناخالص داخلی رشد کند.

قیمت نفت در سال 2020 در اثر کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کروانا  و خروج روسیه و عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس  کاهش یافته و در برخی از انواع طلای سیاه به زیر 21 دلار برای هر بشکه رسید. چنین افت شدید قیمت نفت،  یک شوک از جمله برای بودجه روسیه بود و باعث کاهش شدید در آمد های نفتی مسکو شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала