بزرگترین خریداران اسلحه روسی

© Izhmash Companyاسلحه روسی
اسلحه روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قراردادهایی به ارزش 17 میلیارد دلار برای خرید اسلحه روسی به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری شوگایف رئیس سرویس فدرال همکاری نظامی –فنی روسیه اعلام نمود که در سال 2019، قراردادهایی به ارزش 17 میلیارد دلار برای خرید اسلحه روسی به امضا رسید.

وی در ادامه گفت:«ترکیه در فهرست 5 کشور نخست خریدار اسلحه روسی جا گرفته است. علاوه بر ترکیه، هند، چین و مصر از بزرگترین خریداران اسلحه روسی هستند. نام کشور پنجم رسما اعلام نمی شود».

به گفته ایوان کونووالوف رئیس مرکز محیط استراتژیک، ترکیه به برکت قرارداد خرید سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسی، جایگاه خود در این فهرست را حفظ خواهد کرد.

توضیح پنتاگون در مورد برتری روسیه در تسلیحات هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران
توضیح پنتاگون در مورد برتری روسیه در تسلیحات هایپرسونیک

وی افزود:« این یک قرارداد گران قیمت و از نظر سیاسی بسیار مهم است. قرارداد «اس-400» باعث تغییر وضعیت در این عرصه شد و هم‌اکنون  دورنمای گسترش همکاری نظامی – فنی بین روسیه و ترکیه محسوس است. ترکیه جنگنده های «اف-35» آمریکا را دریافت نکرده است و قصد دارد خرید جنگنده‌های « سو-35» روسی را بررسی کند. بدین ترتیب، ترکیه در نخستین 5 ردیف فهرست خریداران اسلحه روسی باقی خواهد ماند».

مسکو از اواسط ماه ژوئیه تحویل اس ـ 400  به ترکیه را آغاز کرد. خرید این سامانه از روسیه باعث شکاف جدی در روابط ترکیه با آمریکا شده است. واشنگتن پس از دستیابی ترکیه به این سیستم های روسی، مشارکت این کشور را در برنامه تولید جنگنده های F-35 خود متوقف کرد و تهدید کرد تحریم های دیگری را علیه آنکارا اعمال کند. ایالات متحده پیشنهاد می کند آنکارا به جای اس 400 سیستم های دفاع هوایی پاتریوت را خریداری نماید.

سامانه اس400 (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی «الماس» طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. در ماه ژانویه نیز اعلام شده بود که عراق قصد دارد سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسیه را خریداری کند.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала