نفت 25 دلاری ریاض برای اروپا

© Sputnikعربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرامکو سعودی اجازه تولید تا سطح 13 میلیون بشکه در روز را دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، وزارت انرژی عربستان اعلام کرده است که تولید نفت خام این کشور از 12 میلیون بشکه به 13 میلیون بشکه افزایش می یابد.

در پی جنگ نفتی بین عربستان و روسیه، ریاض دست به افزایش تولید و کاهش قیمت زده است. ریاض به چند شرکت اروپایی پیشنهاد خرید نفت خود را مطرح کرده است.

در این میان، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد:«صحیح‌تر این بود تولید در آن سطحی حفظ شود که در سه ماه اول در مورد آن توافق حاصل شد. ما این پیشنهاد را مطرح کردیم».

روسیه پیروزی در جنگ نفت را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
روسیه پیروزی در جنگ نفت را پیش بینی کرد

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام نمود که صادرکنندگان نفت در یک «قایق» قرار دارند اما هر یک از آنها کم و بیش برای کاهش قیمت مواد خام آماده بود. عراق و کویت نیز از عربستان پیروی کردند.

اوپک کاهش یک و نیم میلیون بشکه‌ای نفت خام را به اضافه کاهش یک میلیون و 700 هزار بشکه‌ای کنونی توافق، پیشنهاد کرده بود. ارزش سهام شرکت نفت عربستان (آرامکو) در پی شکست نشست اخیر اوپک و کاهش بی سابقه قیمت جهانی نفت با سقوط دوباره مواجه شد. قیمت نفت خام  در کانال 30 دلاری در نوسان است.

آمریکا روز 11 ماه مارس اعلام کرده بود که از عرضه ذخایر استراتژیک نفت خود منصرف شده است. این موضوع باعث تقویت قیمت نفت شد اما به تدریج قیمت ها پایین آمد. بر این اساس قیمت نفت برنت با 2 و نیم درصد کاهش به 36 دلار و 26 سنت رسید. نفت شاخص آمریکا نیز 33 دلار و 46 سنت قیمت خورد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала