ترامپ: روسیه و عربستان بازار سهام را بهم ریختند

© AP Photo / Richard Drewترامپ: روسیه و عربستان بازار سهام را بهم ریختند
ترامپ: روسیه و عربستان بازار سهام را بهم ریختند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روسیه و عربستان سعودی را مقصر فروپاشی بازار سهام ایالات متحده دانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در صفحه توئیتری خود نوشت: عربستان سعودی و روسیه درباره قیمت و حجم نفت بحث می کنند. آنها و همچنین این اخبار دروغین، دلیل فروپاشی سهام هستند.

​شاخص های اصلی بازار سهام آمریکا در آغاز معاملات ۹ مارس به شدت افت کرد. شاخص های میانگین صنعتی داو جونز و شاخص های S&P 500 در ساعت ۱۷:۵۰ تقریباً ۶.۵ درصد کاهش یافت و شاخص NASDAQ با ۵.۹ درصد افت مواجه شد. سقوط این شاخص ها منجر به تعلیق ۱۵ دقیقه ای معاملات در بورس اوراق بهادار نیویورک شد و پس از آن رکود تا حدودی کند شد.

سقوط در همه بازارهای مهم منطقه آسیا و اقیانوسیه، جایی که تجارت در حال حاضر بسته شده است و همچنین خلیج فارس، اروپا و آمریکای لاتین مشاهده می شود.

بورس مسکو در تاریخ ۹ مارس به دلیل تعطیلات آخر هفته کار نمی کند، اما به گفته تحلیلگران، ۱۰ مارس ممکن است بورس تبدیل به "حمام خون" در بازار روسیه شود.

سقوط بازارهای جهانی در برابر زمینه عدم موفقیت مذاکرات برای تمدید توافق اوپک+ برای کاهش تولید نفت و قصد عربستان سعودی برای افزایش شدید تولید، در حال وقوع است و که با اعمال بیشترین تخفیف در طول ۲۰ سال به مشتریان بزرگ می دهد. قیمت نفت برنت در صبح روز ۹ مارس به ۳۱.۳۰ دلار در هر بشکه کاهش یافت، اما تا عصر امروز تقریباً بر روی ۳۷ دلار تنظیم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала