افزایش تولید نفت ریاض برای فشار به روسیه

© AP Photo / Matthew Brownافزایش تولید نفت ریاض برای فشار به روسیه
افزایش تولید نفت ریاض برای فشار به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاض تولید نفت خود را برای فشار وارد کردن به روسیه افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل بلومبرگ، عربستان سعودی قصد دارد در ماه آوریل تولید نفت را به 10 میلیون بشکه در روز افزایش دهد تا فدراسیون روسیه و سایر کشورها را مجبور به بازگشت به مذاکرات در مورد معامله با کشورهای عضو اوپک کند.

زنگنه: اوپک بدون روسیه تصمیم به کاهش تولید نفت نمی‌گیرد - اسپوتنیک ایران
زنگنه: اوپک بدون روسیه تصمیم به کاهش تولید نفت نمی‌گیرد

برخی نشریات می نویسند که ممکن است ریاض تولید نفت را به 12 میلیون بشکه در روز افزایش دهد. در مقاله ذکر شده است که چنین اقدامی می تواند باعث  شود در پس زمینه گسترش کروناویروس "بازارها به هرج و مرج" کشیده شوند.

به گفته بلومبرگ، اینگونه اقدامات تلاشی برای به حداکثر رساندن فشار بر فدراسیون روسیه و سایر کشورها به منظور بازگرداندن آنها به میز مذاکره است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پیش از این گفته بود كه توافق اوپك + از اول آوریل به کار خود پایان خواهد داد. دلیل اصلی این بود که فدراسیون روسیه از پیشنهاد این سازمان برای کاهش بیشتر تولید نفت به دلیل شیوع کرونا ویروس حمایت نکرد.

توافق اوپک و شماری از کشورهای خارج از سازمان (اوپک +) در مورد کاهش تولید نفت از ابتدای سال 2017 به مرحله اجرا درآمده است. شرایط تولید نفت بارها تغییر کرده است. به طور خاص، تا پایان سال 2019، کشورها توافق کردند که تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز از سطح اکتبر 2018 کاهش دهند. در سه ماهه اول سال 2020 ، کارتل تصمیم گرفت تولید را 1.7 میلیون بشکه کاهش دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала