روسیه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به آمریکا

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به آمریکا
روسیه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در ماه اکتبر 2019 یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و محصولات نفتی به آمریکا بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، گزارش های اداره اطلاع رسانی وزارت انرژی آمریکا در دوره بین ماه های ژانویه و نوامبر سال گذشته میلادی نشانگر این امر است.

طبق این گزارش ها ، روسیه پس از کانادا دومین صادرکننده انرژی به ایالات متحده شده است . در ماه اکتبر ، واشنگتن 136.5 میلیون بشکه نفت و سوخت از  کانادا خریداری کرد. روسیه 20.9 میلیون بشکه نفت را به ایالات متحده تحویل داده است. در مکان سوم مکزیک (17 میلیون بشکه) و در مکان چهارم عربستان سعودی (13.7 میلیون بشکه) قرار دارد.

 ایران بزرگترین صادرکننده بنزین میان کشورهای عضو اوپک شد  - اسپوتنیک ایران
ایران بزرگترین صادرکننده بنزین میان کشورهای عضو اوپک شد

اما در ماه نوامبر ، مکزیک از این لحاظ بر روسیه غلبه کرده  و 21.2 میلیون بشکه نفت به ایالات متحده صادر کرده است. واشنگتن در این دوره  19.2 میلیون بشکه نفت از روسیه خریداری کرد.

به گفته تحلیلگران موسسه  Caracas Capital ، درماه  اکتبر سال 2019 میزان صادرات انرژی روسیه به ایالات متحده به یک رکورد طی 8 سال گذشته برای مسکو تبدیل شد. خاطرنشان می شود که محصولات نفتی بخش اعظم صادرات انرژی روسیه به ایالات متحده را تشکیل می دهد. کارشناسان توضیح دادند که در اکتبر 2019 صادرات نفت روسیه به آمریکا  2.5 برابر (در مقایسه با آغاز سال) افزایش یافته و به 16 میلیون بشکه رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала