ارتباط افزایش قیمت طلا و ترور سلیمانی

© Sputnik / Vitaliy Bezrukihارتباط افزایش قیمت طلا و ترور سلیمانی
ارتباط افزایش قیمت طلا و ترور سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازار جهانی طلا سال نوی میلادی را تحت تاثیر ابهامات ژئوپلیتیکی شروع کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به نظرسنجی «کیتکونیوز» از سرمایه‌گذاران وال استریت، شمار معدودی از سرمایه‌گذاران روند نزولی طلا در سال 2020 را پیش بینی می‌کنند و 80 درصد اظهار کردند انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال جاری حداقل به بالای 1600 دلار در هر اونس برسد.

رشد قیمت سالانه طلا تحت تاثیر نگرانیهای پیرامون رکود اقتصادی روی داد که تقاضای سرمایه‌گذاران را به سطح کم سابقه‌ای رساند. اگرچه تحلیلگران وال استریت انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال 2020 به روند صعودی ادامه دهد اما به اندازه سرمایه‌گذاران خوش بین نیستند.

معرفی شرکت دارای بیشترین سرمایه در آسیا  - اسپوتنیک ایران
معرفی شرکت دارای بیشترین سرمایه در آسیا

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار شرکت «اکسی تریدر»، فضای نرخهای بهره پایین، تداوم ابهامات کلان و رکورد بالای بازارهای سهام، نگهداری طلا به عنوان پناهی در برابر ناملایمات اقتصادی را منطقی کرده است. این دیدگاه احتمالا می‌تواند عامل تقاضای بالاتر برای طلا در سال2020 باشد و از روند صعودی میان مدت این فلز ارزشمند پشتیبانی کند.

فضای بخش خرده فروشی بازار طلا ممکن است نشانه‌ای از تداوم روند صعودی قیمت‌ها در سال جاری باشد. بهای طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر خبر کشته شدن سرلشکر قاسم سلیمانی که ریسک گریزی سرمایه‌گذاران را به همراه داشت، به بالاترین حد در چند ماه اخیر صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک 24 دلار و 30 سنت افزایش پیدا کرد که بالاترین قیمت از چهارم سپتامبر سال 2019 میلادی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала