نماینده مجلس ایران: در بودجه 99 طرح معیشتی با یارانه نقدی ادغام می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس ایران: در بودجه 99 طرح معیشتی با یارانه نقدی ادغام می‌شود
نماینده مجلس ایران: در بودجه 99 طرح معیشتی با یارانه نقدی ادغام می‌شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت و گفت که دولت حاضر نیست بپذیرد که طرح کمک معیشت، همان یارانه نقدی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، احمد علیرضا بیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ایران به انتقاد از عملکرد دولت در افزایش قیمت بنزین پرداخت و گفت: برای نمایندگان این سوال پیش آمده است که چرا دولت صبر نکرد تا افزایش قیمت بنزین را در چارچوب قانون بودجه به تصویب رسانده و برای هزینه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین در چارچوب قانون بودجه تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: دولت حاضر نیست بپذیرد که طرح کمک معیشت، همان یارانه نقدی است و تلاش دارد کمک معیشت را جدا از یارانه در نظر بگیرد، همین موضوع موجب شده است که مردم، ادعاهای دولت درمورد ادامه پرداخت کمک هزینه معیشتی را باور نکنند و اعتراضات زیادی در این زمینه وجود دارد. رفتار دولت برای واقعی کردن قیمت‌ها نه تنها آثار مثبتی ندارد بلکه موجب سوء ظن مردم شده است، با توجه به فقدان اعتماد عمومی نسبت به دولت، به نظر می‌رسد که دولت نمی‌تواند، همراهی جامعه را برای واقعی کردن قیمت‌ها به دست آورد.

جهانگیری مخالفت حتی با بخش کوچکی از بودجه 99 را جایز نمی داند+ابلاغیه - اسپوتنیک ایران
جهانگیری مخالفت حتی با بخش کوچکی از بودجه 99 را جایز نمی داند+ابلاغیه

علیرضا بیگی تصریح کرد: باید این مشکلات در کمیسیون تلفیق حل شود و پرداخت یارانه و کمک معیشت در قالب یارانه‌های نقدی در بودجه سال 99 منظور شود و درآمدهای حاصل از واقعی شدن قیمت به سمت پرداخت یارانه نقدی به توده‌های مردم هدایت شود تا مردم بتوانند فشار ناشی از واقعی شدن قیمت‌ها را تحمل کنند. کارشناسان اقتصادی برای سال آینده کسری بودجه و وقوع تورم بیش از 50 درصد را پیش‌بینی می‌کنند، علائم و نشانه‌هایی که حاکی از ایجاد آرامش در بازار باشد به چشم نمی‌خورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه فقدان استراتژی اقتصادی در دولت موجب شده است، که میزان تورم ناشی از افزایش قیمت بیش از پیش بینی‌های دولت باشد، گفت: مردم انتظار دارند مجلس در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور قدم‌های اساسی بر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала