سفر رئیس اینستکس به ایران برای بررسی راه های مبادله مالی

اشتراک
رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با بیان اینکه هر چند ماه یکبار رئیس اینستکس به ایران سفر می‌کند، گفت: هدف از این سفرها بررسی راه‌ های انتقال مالی کالاهای غیرتحریمی مثل غذا و دارو از این طریق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، عباسعلی قصاعی رئیس هیات رئیسه اتاق بازرگانی وصنایع ایران و آلمان اعلام کرد: رئیس ساز و کار حمایت مالی اروپا و ایران (اینستکس) به زودی  و بعد از تعطیلات سال نوی میلادی در 22 دی 12 ژانویه به ایران سفر می‌ کند. 

مکانیزم اینستکس برای تجارت ایران و اروپا کافی نیست - اسپوتنیک ایران
مکانیزم اینستکس برای تجارت ایران و اروپا کافی نیست

رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با بیان اینکه میشائیل بوک رئیس اینستکس هر 2 یا 3 ماه یک سفر به ایران خواهد داشت، گفت: رئیس جدید ساز و کار مالی اروپا با ایران برای بار دوم است که به ایران سفر می‌ کند و هدف از سفرهای وی آشنایی بیشتر با ایران و بررسی‌ های بیشتر برای راه‌ اندازی شبکه مالی اروپا با ایران است.

وی با اشاره به صحبت‌ های میشائیل بوک درباره راه‌ اندازی کانال مالی اینستکس اذعان داشت: بوک برخلاف همیشه حرف‌ های مثبت در رابطه با این کانال مالی زده است و معتقد است هر چند که ما نمی‌ توانیم تحریم‌ ها را برداریم و نمی‌ توانیم کانال مالی برای نقل و انتقال مالی کانال‌‌ های غیر تحریمی ایجاد کنیم اما برای شروع راه‌ اندازی کانال انتقال مالی دارو و مواد غذایی که خارج از لیست تحریم‌ ها است برای ورود به کانال اینستکس مسیر درست را طی می‌ کند. 

عباسعلی قصاعی اظهار داشت: در صورت تحقق این شبکه، نقل و انتقالات مالی کالاهای غیر تحریمی از طریق کانال اینستکس راحت تر انجام می‌ پذیرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала