همتی: تورم کاهش می یابد و بازار ارز را کنترل می کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / همتی: تورم کاهش می یابد و بازار ارز را کنترل می کنیم
همتی: تورم کاهش می یابد و بازار ارز را کنترل می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران وعد داد که آرامش و تعادل را در بازار ارز برقرار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد: روند کاهشی نرخ تورم در کشور ادامه می یابد و بازار ارز را نیز کنترل می‌کنیم و آرامش و تعادل آن برقرار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، هشتمین نشست دوره‌ای رئیس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان درباره راهکارهای ثبات بازار ارز، کنترل و هدایت نقدینگی، کاهش تورم و موضوعاتی نظیر لایحه بودجه 99 و راهکار مقابله با تاثیرات آن بر سیاست‌های پولی، مسائل مربوط به طرح بانکداری مجلس برگزار شد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در هشتمین نشست دوره‌ای رئیس کل بانک مرکزی ایران با اقتصاددانان گفت: با وجود فشار تحریم‌ها، روند صادرات غیر نفتی کشور به خوبی در حال انجام است و تامین ارز واردات نیز از طریق سامانه نیما صورت می‌گیرد و شاهد انجام روان تأمین ارز در سامانه نیما هستیم.

وی به انتشار اخباری در خصوص کاهش صادرات غیرنفتی در ایران اشاره کرده و گفت: صادرات غیرنفتی کشور طی هشت ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته از نظر وزنی افزایش داشته اما اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی و شفاف‌سازی میزان اظهار صادرات توسط صادرکنندگان باعث کاهش ارزش اعلامی صادرات غیر نفتی شده بود؛ لذا روند صادرات غیرنفتی کشور رو به رشد است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ ماهانه و نقطه به نقطه تورم تولیدکننده در آبان ماه گفت: این آمار نشان‌دهنده موفقیت بانک مرکزی در کنترل تورم بوده است و علیرغم نوسانات اخیر در بازار ارز و سایر بازارها تلاش می‌کنیم با تداوم آرامش و تعادل بازار ارز در سایر بازارها نیز آرامش برقرار باشد و روند کاهنده نرخ تورم را ادامه دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала