هزینه 4 میلیارد دلاری آمریکا به روسیه برای اعزام فضانوردان به فضا

© AP Photo / NASAهزینه 4 میلیارد دلاری آمریکا به روسیه برای اعزام فضانوردان به فضا
هزینه 4 میلیارد دلاری آمریکا به روسیه برای اعزام فضانوردان به فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا از پرداخت 4 میلیارد دلار به روسیه برای اعزام فضانوردان این کشور با سفینه "سایوز" به ایستگاه فضایی بین المللی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، پل مارتین، بازرس ارشد سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، در گزارش خود که در تاریخ 14 نوامبر در سایت رسمی این سازمان  منتشر شده، اعلام کرد؛ آمریکا تقریبا 4 میلیارد دلار برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین الملی با فضاپیمای روسی "سایوز" هزینه کرده است.

احتمال برخورد ماهواره آمریکا با ماهواره ساخت شوروی - اسپوتنیک ایران
احتمال برخورد ماهواره آمریکا با ماهواره ساخت شوروی

در این گزارش آمده است؛ از ماه ژوئیه 2019، ناسا برای 70 سرنشین در "سایوز" مبلغ 3.9 میلیارد دلار برای اعزام فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگشت به زمین پرداخت کرده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده، آمریکا به احتمال فراوان از بهار سال 2020، باید تعداد فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی  را از سه نفر به یک نفر کاهش دهد. در توضیح، تاخیر در آماده سازی سیستم های فضایی Boeing  و  SpaceX و کاهش دفعات پرواز سایوز دلیل این وضعیت اعلام شده است. 

به گفته ناسا، طی 20 سال که از قدمت ایستگاه فضایی بین‌المللی می گذرد، سفینه های روسی سایوز و شاتل آمریکا به همراه فضانوردان 85 پرواز صورت داده اند. همچنین طی این مدت 239 فضانورد و کیهان شناسی از ایستگاه فضایی بین المللی بازدید کردند.

پیش از این اعلام شده بود که آمریکا استفاده از سفینه روسی سایوز برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه فضایی و بازگشت آنان به زمین را تا آپریل 2020 ادامه خواهد داد تا در صورت تأخیر در پرتاب و پروازهای منظم سفینه‌های جدید آمریکایی، حضور آنان در این مجتمع مداری ادامه داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала