ایران و اتحادیه اوراسیا، تجارت ترجیحی را آغاز کردند

© Fotolia / aaastocks ایران و اتحادیه اوراسیا، تجارت ترجیحی را آغاز کردند
 ایران و اتحادیه اوراسیا، تجارت ترجیحی را آغاز کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تجارت ترجیحی بین ایران و اوراسیا بر اساس موافقتامه موفقت شروع شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، با اجرایی شدن موافقنامه موقت تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا آغاز می شود. این موافقتنامه شامل 862 قلم کالا است که 360 قلم ترجیحات اعطایی ایران به اوراسیا و 502 قلم هم ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است. 

حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در رابطه با اجرای این موافقتنامه بیان داشت: موافقنامه مذکور شروعی برای تجارت آزاد با اوراسیا است زیرا بعد از یک سال از اجرای این موافقتنامه مقدمات تجارت آزاد با منطقه مذکور فراهم می‌شود و حدود 2 سال فرصت وجود دارد تا مذاکرات در رابطه با تجارت آزاد با این منطقه انجام شود. البته این بدان معنا نیست که در پایان سه سال حتما تجارت آزاد با این منطقه را خواهیم داشت اما در این مدت می‌توان زمینه لازم را برای تجارت آزاد با منطقه فراهم کرد. 

براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران متن موافقتنامه ترتیبات موقت ترجیحی ایران و اوراسیا مفصل‌ترین و جامع‌ترین موافقنامه‌ای است که تاکنون ایران منعقد کرده است و شامل 9 فصل قواعد عمومی، تجارت کالا، چاره کارهای تجاری، موانع فنی فرراه تجارت، اقدامات بهداشتی و بهداشت گیاهی، قواعد مبدا، تسهیل تجارت، حل و فصل اختلافات و مقررات پایانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала