اتمام مذاکره ولادیمیر پوتین و پادشاه عربستان سعودی در ریاض

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اتمام مذاکره ولادیمیر پوتین و پادشاه عربستان سعودی در ریاض
اتمام مذاکره ولادیمیر پوتین و پادشاه عربستان سعودی در ریاض  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ریاض مذاکراتی بین ولادیمیر پوتین و پادشاه عربستان سعودی، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود انجام شد و در پایان، طرفین بیش از دوجین سند را امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در ابتدای دیدار،  مراسم سلطنتی به افتخار میهمان برگزار شد، که پس از آن پوتین و پادشاه سعودی با یک اتومبیل برقی به سمت اتاق جلسه سوار رهسپار شدند.

در میان اسناد امضا شده، منشور همکاری های طولانی مدت کشورهای تولیدکننده نفت است. همچنین بیانیه ایی در جهت  همکاری بین سازمان فضایی فدرال روسیه و کمیسیون فضایی عربستان سعودی در خصوص سرمایه گذاری در زمینه تأمین مالی فضانوردی و سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی GLONASS امضا شد.

مسکو و کرملین - اسپوتنیک ایران
دیدار آتی پوتین و پادشاه عربستان

علاوه بر این، یک برنامه همکاری استراتژیک در سطح بالا بین روسیه و عربستان سعودی به همراه پروتکل همکاری بین وزارت انرژی دو کشور در حوزه انرژی امضا شد.

مسکو و ریاض همچنین تفاهم نامه ای درباره تسهیل در صدور ویزا برای شهروندان دو کشور منعقد کردند. علاوه بر این، طرفین تفاهم نامه همکاری در حوزه فرهنگ سلامت را امضا کردند.

در طول این دیدار، رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو و ریاض طرفدار مقابله با تهدیدات تروریستی و حل و فصل دیپلماتیک بحران ها در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала