13 میلیارد ریال جریمه برای فعال ماینری

© Photo / MonteCrypto The Bitcoin Enigma13 میلیارد ریال جریمه برای فعال ماینری
13 میلیارد ریال جریمه برای فعال ماینری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته مدیر کل تعذیرات حکومتی ایران، فردی که به فعالیت استخراج ارز مجازی اشتغال داشت به پرداخت 13 میلیارد ریال محکوم شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فردی که به طور قانونی در حال حمل 35 دستگاه ماینر بود، در حین تردد در محورهای مواصلاتی استان فارس و شهرستان شیراز توسط پلیس شناسایی و بازداشت شد.

لازم به ذکر است که دولت ایران تاکنون ارز های دیجیتال مثل بیت کوین را به عنوان ارز رسمی در تبادلات به رسمیت نشناخته است و همچنین ورود دستگاه های استخراج رمز ارز به کشور قانونی نیست. با اینحال مزارع استخراج ارز در ایران در سال های اخیر رو به گسترش بوده اند و حتی برخی سازمان های دولتی، مزارع خودشان را برای استخراج رمز ارز ایجاد نموده اند.

با اینحال دولت ایران سعی دارد با وضع قوانین مشخص، ورود این دستگاه ها را قانونی کرده و این فعالیت پرسود را به عنوان صنعت بپذیرد، در همین زمینه پیشتر ایبنا ( شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران) طی گزارشی، احکام مالیاتی فعالین عرصه ماینینگ را منتشر کرده بود که بر اساس آن، سازمان امور مالیاتی ایران در بخشنامه‌ای احکام مالیاتی مراکز استخراج رمز ارزها را برای اجرا ابلاغ کرد، به اینصورت که،  در صورت بازگشت ارز حاصل از صادرات رمز ارزها به چرخه اقتصادی، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند شد.

جنجال استخراج ارز دیجیتال در ایران +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
جنجال استخراج ارز دیجیتال در ایران +عکس،ویدئو

به گزارش این سرویس خبری، بخشنامه احکام مالیاتی مراکز استخراج رمز ارز ها در ششم شهریور توسط معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی ایران ابلاغ شده است. بر اساس بند ۶ این مصوبه، مراکز استخراج رمز ارزها، به عنوان واحد تولید صنعتی شناخته شده و مشمول مقررات مالیاتی خواهند بود.

همچنین براساس تبصره این بند، واحدهای ماینینگ در صورتی که محصول خود را صادر و ارز حاصل از آن را براساس ضوابط بانک مرکزی ایران به چرخه اقتصادی بازگردانند، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала