پاسخ متقابل چین در جنگ تجاری با آمریکا

© AP Photo / Andy Wongپاسخ متقابل چین در جنگ تجاری با آمریکا
پاسخ متقابل چین در جنگ تجاری با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین بخش نخست تعرفه گمرکی ۱۰ درصدی بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا به ارزش ۷۵ میلیارد دلار را اعمال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز یکشنبه، چین در پاسخ به اقدامات مشابه ایالات متحده آمریکا، بخش نخست تعرفه گمرکی ۱۰ درصدی بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا به ارزش ۷۵ میلیارد دلار را اعمال نمود.

جنگ اقتصادی چین و آمریکا، پاشنه آشیل اقتصاد جهانی - اسپوتنیک ایران
جنگ اقتصادی چین و آمریکا، پاشنه آشیل اقتصاد جهانی

همانطور که پیش از این کمیته تعرفه‌ها و عوارض شورای دولتی چین گزارش داده بود، بخش دوم تعرفه گمرکی ۵ درصدی در مورد واردات از ایالات متحده در پانزدهم دسامبر اعمال خواهند شد. در همان روز همچنین اجرای تعرفه گمرکی ۵ و ۲۵ درصدی برای خودروها و قطعات خودروی وارداتی آمریکا از سرگرفته می شود.

یکم سپتامبر ایالات متحده آمریکا تعرفه گمرکی ۱۵ درصدی را بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش یکصدو دوازده میلیارد دلار اعمال کرد. بخش دوم تعرفه‌ها از ۱۵ام دسامبر وارد مرحله اجرا می شوند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت که چنین تصمیمی به دلیل عمل نکردن پكن به قول افزایش خرید محصولات كشاورزی از آمریكا اتخاذ شده است.

چین و ایالات متحده آمریکا برای چندین ماه در حال مذاکره در مورد اختلافات تجاری هستند. آخرین دور مذاکرات در سی‌ام ژوئیه در شانگهای برگزار شد. کاخ سفید این جلسات را سازنده خواند و تأیید کرد که انتظار می رود مذاکرات بعدی در اوایل ماه سپتامبر در واشنگتن برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала