برای گسترش تجارت بین ایران و روسیه فرودگاه ژوکوفسکی در نظر گرفته شده است

© AP Photo / Ivan Sekretarevبرای گسترش تجارت بین ایران و روسیه فرودگاه ژوکوفسکی در نظر گرفته شده است
برای گسترش تجارت بین ایران و روسیه فرودگاه ژوکوفسکی در نظر گرفته شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در اتاق بازرگانی: مشکل اصلی که مانع از توسعه همکاری های اقتصادی بین ایران و روسیه شده نبود سیستم مالی بدون وقفه همکاری های مالی و بانکی است.

به گزارش اسپوتنیک، امروز در مسکو، همایشی تحت عنوان "مذاکرات B2B بین شرکت های روسیه و ایران" برگزار شد که در آن بین شرکت های روسی و ایرانی که علاقمند به همکاری های دو جانبه هستند ملاقاتی برگزار شد.

ولادیمیر آبیدینوف، رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در اتاق بازرگانی درباره ساز و کار اقتصادی بین شرکت های ایران و روسیه گفت: "اکنون با مساعدت شورای تجاری ایران و روسیه چندین شرکت درست شده است که حسابهای جاری در بانک میربیزنس بانک و بانک روسی دارند. شرکتهایی که بخواهند بین ایران و روسیه عملیات تجاری انجام دهند می توانند از خدمات این شرکت ها استفاده کنند، این شرکت ها طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می کنند. این شرکت ها مخصوصا برای شرکت های روسی درست شده است که نگران اعمال تحریم علیه آنها هستند. من فکر می کنم که لازم است تا یک سری تدابیری هم در خصوص تنظیم گمرکی انجام دهیم. اکنون شورای تجاری روسیه تاسیس مرکز بین المللی ایران و روسیه در خصوص ضمانت ها را تاسیس آنها را به اتمام رسانده است. مرکز بین المللی ضمانت ها را درست کردیم و احداث آن را به اتمام رساندیم."

ما در حال حاضر به صورت آزمایشی یک مرکز لجستیک و حمل و نقل درست کردیم که هدف آن بهینه سازی در مورد کارهای مربوط به صادرات و واردات است. ما با سرویس فدرال روسیه همکاری می کنیم تا این گمرک سبز را در عمل در همکاری های ایران و روسیه به کار بگیریم. ما در حال تشکیل لیست یک سری از شرکت هایی با ریسک پایین هستیم و این فهرست را شکل می دهیم و مرکز ضمانت هایی که تاسیس کردیم در این مرکز خواهیم گنجاند. من فکر می کنم که در استفاده از گمرک سبز ما بایستی تلاش بکنیم تا حمل بار از طریق زمینی نیز گسترش پیدا کند. در خصوص گمرک سبز می شود از حمل دریایی و هوایی نیز استفاده کرد.  من فکر می کنم که برای حمل بار بهتر است که یک فرودگاه جداگانه را برای این کار اختصاص داد.

وی همچنین به حمل و نقل بار نیز اشاره کرد و در این رابطه گفت: "این مسئله اتفاقا در جلسه کمیسیون مشترک که در تهران برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت و اتفاقا وقتی ما حمل بار را در کمیسیون  بررسی می کردیم به این مورد اشاره کردیم که فرودگاه ژوکوفسکی آماده است تا بخشی از حمل هوایی بین ایران و روسیه را بتواند پوشش دهد و مسئولیت آن را برعهده بگیرد. آنها اعلام کردند که به طور کامل آماده هستند و تایید کردند که آماده همکاری هستند."

آبیدینوف هدف از اجرای این تدابیر را عاملی برای حضور گسترده تر و باشکوه تر تجارت ایران در روسیه و باعث تسهیل تجارت روسیه در ایران دانست و گفت: "ایران به هرحال برای جامعه کارافرینان روسیه به عنوان یک کشور راحت برای کار تبدیل خواهد شد و روسیه نیز برای ایران جذاب خواهد شد مخصوصا از نظر شرایط سرمایه گذاری و همکاری های مالی. شورای تجاری ایران و روسیه در اتاق بازرگانی روسیه کارهای خودش را در این مسیر در آینده ادامه خواهد داد. ما تردیدی به موفقیت در این عرصه نداریم. از تجار ایران و روسیه دعوت می کنیم که به شورای همکاری ایران و روسیه بیایند و ما حمایت همه جانبه از شما خواهیم کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала