نماینده روس: اینستکس برای موثربودن به زمان نیاز دارد

© Sputnik / Alexander Natruskinنماینده روس: اینستکس برای موثربودن به زمان نیاز دارد
نماینده روس: اینستکس برای موثربودن به زمان نیاز دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باید زمان بیشتری را برای اجرای مکانیزم مالی ویژه " اینستکس" داد.

به گزارش اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین بیان داشت: اینستکس تعیین شده برای تجارت پیش از همه کشورهای اروپایی با ایران نیازمند زمان بیشتری است تا تاثیر خود را نشان دهد.
وی خاطر نشان کرد: " آمریکایی ها و ایرانی ها با دید شک و تردید به این ابتکار نگاه می کنند اما من معتقدم که ما باید زمان بیشتری را به این مکانیزم بدهیم تا نشان دهد که تا چه اندازه برای بهبود اوضاع مناسب است. "

شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. یک سال بعد، ایران اعلام نمود که به زودی به دلیل خروج یک ساله آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجام را اجرا نخواهد نمود.
گفتني است، امروز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند که ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала