رئیس کل بانک مرکزی ایران خبر از ادغام 5 بانک نظامی داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیس کل بانک مرکزی ایران خبر از ادغام 5 بانک نظامی داد
رئیس کل بانک مرکزی ایران خبر از ادغام 5 بانک نظامی داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک مرکزی ایران: قرار است 5 بانک وابسته به نیروهای مسلح ایران تا 4 ماه دیگر در بانک سپه ادغام شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد: قرار است 5 بانک وابسته به نیروهای مسلح ایران تا 4 ماه دیگر در بانک سپه ادغام شوند.

همتی اظهار داشت ما همیشه به دنبال تحول نظام بانکی بودیم و یکی از اقدامات مهم ادغام این بانک‌ها وابسته به نیرو‌های مسلح بود که بحث‌های جدی و مفصلی در شورای پول و اعتبار و وشورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شد و در نتیجه مقرر شد که این 5 بانک وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه ادغام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه این موسسات بانکی ذینفعان مشخصی دارد، بیان کرد: سپرده گذاران، کارکنان، سهامداران این موسسات بانکی هستند و همه اقدامات اجرایی در قالب مجموعه مصوبات 30 بندی پیش بینی شده است و به تصویب سران قوا رسیده است، سپرده گذاران تا پایان قرارداد خود سودشان ادامه پیدا می‌کند. از طرفی 130 هزار میلیارد تومان مردم و واحد‌های عمومی از از موسسات اخذ کردند و کارکنان هم طبق قرارداد خود به کار خود ادامه می‌دهند؛ در مورد سهامداران هم تصمیمات خوبی گرفته شده است و هیچ خللی در این زمینه ایجاد نمی‌شود. از الان تا 4 ماه آینده این بانک‌ها فرصتی برای برگزاری مجامع فوق العاده خود دارند و بعد از آن به طور رسمی به بانک سپه ادغام می‌شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала