امضای یادداشت تفاهم تجارت گندم بین ایران، روسیه و قزاقستان

© Sputnik / Igor Ageenko /  مراجعه به بانک تصاویر امضای یادداشت تفاهم تجارت گندم بین ایران، روسیه و قزاقستان
امضای یادداشت تفاهم تجارت گندم بین ایران، روسیه و قزاقستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت کشاورزی روسیه، قزاقستان و ایران یادداشت تفاهم سه جانبه را در خصوص تعاملات مربوط به مسئله تجارت گندم امضاء کردند.

به گزارش اسپوتنیک، تفاهم برای امضاء یکی از نتایج مذاکرات برای توافق موقت بود که به تشکیل مناطق آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران انجامید.
ورونیکا نیکیشینا یکی از اعضای وزارت بخش تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اطلاعیه ی امضای یادداشت تفاهم بین روسیه ، قزاقستان یعنی ارسال کننده های کلیدی گندم به بازار جهانی و ایران توضیح داد که این گام اولیه در مسیر از سر گیری ارسال گندم با کیفیت از اتحادیه اوراسیا به بازار ایران و کل منطقه است.
وی گفت: " باید بررسی شود که این اتفاق برای آماده سازی توافق موقت امضاء شده در ماه می 2018 است. بلاروس، قزقیزستان و روسیه آنرا تصویب کردند. ما به آینده ارتباطات با شرکای ایرانی مطمئنیم و آماده ایم تا گفتگو در جهات مختلف همکاری تجاری اقتصادی را ادامه دهیم."
بر اساس اطلاعیه منطبق با این یادداشت تفاهم ، گندم از روسیه و قزاقستان بدون عوارض گمرکی و سایر هزینه ها به ایران صادر می شود. ضمنا ایران ترانزیت گندم از محدوده ی خود را اجازه می دهد و از واردات گندم در چارچوب اجرای قراردادها حمایت می کند. ایران همچنین ممنوعیت های موجود و آینده ، میزان و سایر محدودیت ها در استفاده، فروش، پیشنهاد برای فروش را برای گندمی که به طور موقت و برای صادرات بعدی در ایران قرار دارد انجام نمی دهد.
در صورتی که اگر قانون ایران در این زمینه تغییر کند روسیه و قزاقستان باید فورا در این خصوص مطلع شوند. این یادداشت تفاهم برای مدت 5 سال امضاء شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала