شوک جهانی به اوپک با نفت و گاز آمریکا

© AFP 2023 / Mladen Antonovشوک جهانی به اوپک با نفت و گاز آمریکا
شوک جهانی به اوپک با نفت و گاز آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم جدید انرژی جهانی در آینده ای نزدیک ممکن است در انتظار تحولات جدی باشد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصین معتقدند که این تحولات برای این است که آمریکا بر اساس پیش بینی خبرنگار ار تی ال پنج سال دیگر می تواند به منابع انرژی بیشتری نسبت به عربستان سعودی و روسیه دست یابد. آمریکا نمی تواند جایگزینی برای کل اعضای اوپک باشد اما استقلال بیشتری را از آن خود خواهد کرد.
این خبرنگار شبکه فرانسوی زبان ار تی ال در خصوص روندهای استخراج هیدروکربن ها می نویسد: " این شوک عظیم اقتصادی و ژئوپلیتیکی است." به گفته ی وی ایالات متحده عربی در آینده هیدروکربن های بیشتری می فروشد. و اگر چه این امر ممکن است کمی غیر واقعی باشد در واقع تغییر کلی تعادل موجود قابل تشخیص خواهد بود.
پنج سال دیگر آمریکا نفت بیشتری نسبت به روسیه و عربستان سعودی با هم تولید خواهد کرد. به گفته این خبرنگار اگر ده سال پیش این امر اغراق به شمار می رفت ، اکنون شکی در آن نیست.
آمریکا از سال 2017 گاز صادر می کند وقتی که باراک اوباما تحت فشار نماینده صنایع محدودیت ها را لغو کرد تا فروش گاز به خارج شکل گیرد. بدین ترتیب اکنون برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم ایالات متحده آمریکا صادرکننده بزرگ نفت و محصولات پتروشیمی محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала