پیشنهاد جدید قطر: ائتلاف 5 جانبه با حضور ایران و عراق

© AP Photo / Pool/Brendan Smialowskiپیشنهاد جدید قطر: ائتلاف 5 جانبه با حضور ایران و عراق
پیشنهاد جدید قطر: ائتلاف 5 جانبه با حضور ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قطر به عراق، پیشنهاد ائتلاف پنج جانبه با حضور ایران و عراق را داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، برخی منابع رسانه ای در عراق از پیشنهاد قطر به مقامات عراقی برای تشکیل یک ائتلاف پنج جانبه با حضور این دو کشور و ایران، ترکیه و سوریه خبر می دهند.

افزایش چشمگیر صادرات ایران به قطر - اسپوتنیک ایران
افزایش چشمگیر صادرات ایران به قطر

همزمان با انتشار این خبر، یک هیات قطری به ریاست 'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر سفری در دو روز گذشته در بغداد با مقامات مختلف این کشور دیدار و گفتگو نموده اند.
این منابع می گویند: وزیر امور خارجه قطر در این سفر به مقامات عراقی پیشنهاد کرده است که ائتلافی پنج جانبه تشکیل شود تا این کشورها بتوانند منافع مشترک سیاسی و اقتصادی خود را بهتر پیگیری کنند.
این گزارش در ادامه می افزاید: محمد بن عبدالرحمن همچنین بر ادامه حمایت از عراق در دوره بازسازی و تامین مالی طرح های متوقف شده این کشور تاکید کرده است.
محمد بن عبدالرحمن در جریان سفر به عراق با رییس جمهوری، رییس مجلس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و راههای توسعه آن بحث و تبادل نظر کرده است.
دیر صادرات شرکت پوپک بنادر فبه، روز سه شنبه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که، شرکت های ایرانی در نمایشگاه تجارت هتل قطر، با وجود تحریم های آمریکا شرکت می کنند. این اقدام پس از عدم اجازه نمایش محصولات ایرانی در نمایشگاه در فرانسه صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: "بیش از 20 شرکت ایرانی که محصولات مختلفی تولید می کنند، دو هفته پیش در یکی از بزرگترین نمایشگاه های مواد غذایی در جهان SIAL در فرانسه شرکت کردند، اما با وجود پیش پرداخت، سازمان دهندگان نمایشگاه حضور آنها را ممنوع کرد. هرچند این نمایشگاه پیش از آن تحریم های آمریکا برگزار می گردید".
گفتنی است برخلاف تحریم ها روابط ایران و قطر تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала