کند شدن رشد اقتصادی ایران

© AP Photo / Jose Luis Maganaصندوق بین المللی پول به عراق
صندوق بین المللی پول به عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق بین المللی پول تحریم ها را دلیل اصلی کند شدن رشد اقتصادی ایران نامید.

به گزارش اسپوتنیک جری رایس سخنگوی صندوق بین المللی پول به خبرنگاران گفت که تحریم ها علیه صنعت نفت ایران باعث کند شدن اقتصاد آن کشور می شود.

وی افزود:«تکرار تحریم های آمریکا در رابطه با محدود شدن صادرات نفت ایران باعث کاهش رشد اقتصادی ایران خواهد شد. دولت ایران باید اقداماتی برای حمایت از ثبات اقتصاد کلان به انجام برساند».

دونالد ترامپ در ماه مه 2018خروج از برجام را اعلام کرد. وی همچنین از احیای تحریم های ضد ایرانی صحبت کرد. ترامپ شرکت ها و کشورهایی که با ایران تجارت را کنند را تهدید به تحریم کرد.

صندوق بین المللی پول - اسپوتنیک ایران
همکاری صندوق بین المللی پول با ایران

7 ماه اوت بخشی از تحریم ها علیه ایران اجرایی شدند. انتظار می رود 5 نوامبر تحریم ها در رابطه با صنعت نفت ایران اجرایی شود که صادرات نفت را در برمی گیرد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. ترامپ از خریداران نفت ایران خواست از خرید نفت ایران خودداری ورزند.

دونالد ترامپ هشتم ماه مه به صورت رسمی اعلام کرد که آمریکا دیگر در توافق هسته ای حضور نخواهد داشت و تحریم های لغو یا اسقاط شده را باز می گرداند.

پیش از این اعلام، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با سفر به واشنگتن، سعی کرد همتای آمریکایی خود را برای ماندن در این توافق متقاعد کند اما ترامپ که از اسرائیلی ها و تندروهای کاخ سفید مشورت گرفته بود و فکر می کرد در مذاکره کردن دست برتر دارد، بر تصمیم خود اصرار ورزید.

از سوی دیگر، طرف های باقی مانده در برجام همچنان در تلاش هستند تا این توافق را نگه دارند و مسیرهای مالی ویژه ای برای بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی این توافق ایجاد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала